28 april 2009

Tandvärk och trasig dator...

Som om man inte hade räkningar varje månad ändå så att det räcker.... så händer sådana onödiga saker som att datorn går sönder.... SUCK!! Eller att en ond tand måste rotfyllas.... ännu djupare SUCK!!!

Tar några djupa andetag.... och tänker att det kunde ha varit värre!
Datorn är en materiell tingest... nog så användbar i min värld och mitt liv... men dock endast materia!
Tanden är förvisso inte bara materiell... men den sitter i min mun, inte någon av mina barns eller någon annans heller för den delen. Bättre att jag tar den smärtan en stund än att någon annan av mina nära och kära ska behöva utstå det.

Sååå.... summan av kardemumman idag blir att man måste försöka se det positivt!


1 kommentar :

Maria Björkman sa...

Ja, eftersom man inte har något val när det gäller hur man har det, så är det ju hur man tar det som gäller. Och det blir roligare att ta det på ditt sätt!