2 maj 2009

Tankevindlingar..

.

Varje år vid denna årstid - då våren står i skir grönska och sommaren i antågande - drabbas jag av förändrings-behov i mitt liv. Vet inte om det är den annalkande ljusa årstiden med alla möjligheter i världen öppna... och människors plötsligt uppvaknade tro på livet och mänskligheten.
Det är inget fel på mitt liv.... jag vaknar varje morgon med att sända en tacksamhetens tanke till saker jag njuter av och är tacksam för.... men ändå så finns det där - en önskan om att göra någonting annorlunda. Förmodligen är detta bara ett tecken på allt man borde göra - hur lycklig man måste vara och hur fulländat man önskar livet vore.
Livet blir och är vad vi gör det till... så därför ska jag här och nu - vår och sommar som höst och vinter... njuta av varje liten sekund och skapa min egen lycka.
Det är själaro!
Passade barnbarnen häromdagen och skrattade och njöt - dessa underbara små varelser som får mitt hjärta att fullständigt svämma över av mormoders-stolthet och lycka - det är också själaro!

Träffade en gammal kär vän häromdagen och fick ett annat underbart ord att relatera till:
SIDENSJÄL - ett ord som i mina öron lät lika vackert som SJÄLARO. Mjukt - svepande - kärleksfullt och rofyllt.
.

1 kommentar :

Sissel sa...

sidensjäl: vilket vackert ord! jag gillar det!