13 maj 2009

Dagen mitt emellan...

När jag satt och funderade på vad jag skulle skriva för titel på mitt blogginlägg idag så blev det naturligt "dagen mitt emellan"...
För det första för att det verkligen är så för mig idag. Efter 1½ timme i tandläkarstolen från kl 07:00 på morgonen för etapp 1 i en rotfyllningsprocess mådde jag inte direkt som en prinsessa. Inte för att det gjorde så förskräckligt ont som jag trodde, utan mera för att jag var så otroligt bedövad i hela vänstra ansiktshalvan....
Trodde från början att jag skulle kunna åka till jobbet efter det, men med tanke på bedövningen och mitt tillstånd i halvkoma beslöt jag mig för att stanna hemma idag.
Har halvsovit i solen på balkongen, löst lite korsord och läst... och nu äntligen för några timmar sedan hade bedövningen släppt så att jag ser ut som folk igen.
Kommer inte att få något vettigt gjort idag... det känner jag bara på mig, så därför får det bli en mitt-emellan-dag då energinivån inte är på topp.
För det andra så är det ju rätt passande med tanke på att det är onsdag idag... dagen mitt i veckan, som gör att morgondagen går lite lättare för att den infaller närmare helgen.
Lite lustigt tycker jag nog att det är, det här med veckodagarna och vad man förknippar med dem. För inte allt för länge sedan var onsdagen lill-lördag och jag och mina väninnor var ofta ute och dansade på vårt gamla anrika stadshotell som inte längre existerar. Jag är egentligen helt emot uttrycket "det var bättre förr", därför att förr hade också sina nackdelar och det är nuet vi lever i och ska göra det bästa av, men i det här fallet så var det faktiskt bättre förr. Vi hade ett vackert stadshotell och det fanns ett ställe för oss 60-talister och äldre att roa oss på utan att stå i en bar och hänga. Låter det tråkigt? Det kan jag definitivt dementera!!

1 kommentar :

Sissel sa...

så det var där du var idag. hoppas du mår bättre. kan vara skönt att ha en mittemellandag emmellanåt. kram