20 maj 2009

Moderslycka....

Så kom då äntligen den här dagen.... när jag skulle ta min lilla gula pärla och fara iväg till Skåne...
Först halvdag på jobbet, som var en av de lugnare på länge... och kl 13:30 avfärd från Danderyds sjukhus.
Trodde att jag skulle smälla av när det redan på Bergshamraleden tog tvärstopp... en lastbil blockerade ett körfält i Eugeniatunneln.... suck! Tog lång tid innan det lättade i trafiken först efter Nyköping kände jag att jag kopplade av. Trött var jag... riktigt ordentligt och fast jag hade varit på sjukhusbiblioteket och lånat två ljudböcker så ville det sig inte riktigt. Lyssnade på Skumtimmen av Johan Theorin, uppläst av Magnus Krepper.... spännande, men eftersom jag var så trött så var jag tvungen att varva med högljudd musik som jag sjöng med i.... Måste ha varit en syn för gudarna!
Längs Vättern, vid Brahehus och före Jönköping vaknade jag dock till utav en skönhet som gjorde mig fullkomligt mållös... blir alltid det på denna vägsträcka....
Ville stanna och fotografera, men tyvärr så regnade det så jag hoppas få tillfälle till det på hemvägen. För övrig gick bilfärden strålande... det flöt på och så småningom kom jag äntligen fram, trött och glad över att få träffa min älskade son!
Vi fikade med min kaka... som var mycket uppskattad och lite senare tog Elias och jag en långpromenad i ett ljummen försommarkväll som doftade förföriskt gott av alla buskar och blomster som står i blom. Det känns lite som att vara i ett annat land faktiskt... och ikväll har jag själaro!

1 kommentar :

Photo by Maria sa...

Skönt att du kom helskinnad ner till fina skåne..
Visst är det vackert vid Vättern, otroligt vackert t.o.m..

Fin bild på dig och sonen.. Ha nu en bra fortsatt vistelse hos honom.. Och kör försiktigt när det är dax att gasa hem igen..

Kram
Mia