23 maj 2009

Stilla ro och nära....

Det finns en melodi, skriven av Åsa Jinder och sjungen av Margaretha Bengtson (tidigare medlem i The Real Group).... som heter "Stilla ro och nära" som är så fantastiskt vacker. Den handlar om att jag inte kommer att finnas här för mina barn i all framtid och att man måste lyfta fram sin egen styrka... så kärleksfulla ord.
Är lite ledsen för att jag inte hittar melodin med Margaretha för att hon har en fantastisk röst.... men har hittat den med Magnus Karlsson istället...

Jag har nu fått vara tillsamman med min älskade Elias i några dagar och njutit av varje sekund.... trots det ska det bli skönt att åka hem till mitt idag och det är ju faktiskt så det ska vara. Han har ju sitt liv här och jag har mitt hemma...
Det är så lätt att ta varandra för givet... speciellt om man bor nära varandra, men bor man så långt ifrån varandra som Elias och jag så blir tiden vi ses än mer värdefull. Vi har gått igenom jobbiga saker tillsammans och kommit igenom dem som starkare människor och med stärkta band.... om nu någon skulle undra varför jag är så lyrisk över att hälsa på min son.

2 kommentarer :

Maria Björkman sa...

Låter fantastiskt, Pia. Det värmer att läsa din beskrivning av er relation. Du är en underbar och kärleksfull mamma, det har du alltid varit, men visst förstår jag det lilla extra du och Elias har ihop!

Photo by Maria sa...

Visst är det en underbar låt med en mycket bra text.. Jag har två skivor med Åsa Jinder och de är underbara båda..

Kör nu försiktigt hem..

Kram
Mia