31 maj 2009

Mor och dotter...

Idag har jag och min dotter haft en äkta, underbar och rolig mor-och-dotterdag i Stockholm.
Det började med att jag, när jag var i Skåne, blev uppringd av en tjej som sade att hon jobbade på Modelhouse och hade blivit rekommenderad mitt namn av en av mina vänner som varit där och fotograferat sig och nu undrade om jag ville komma och bli sminkad och fotograferad.
Fåfäng som jag är, och inte heller skäms för, så nappade jag på förslaget. Hade egentligen tänkt göra detta till hösten, när jag förhoppningsvis gått ner mina minst 5 kg, som en belöning åt mig själv... men nu eftersom tillfället dök upp snabbare än jag tänkt mig så fick jag tänka om.

Tjejen frågade om jag ville ha någon med mig och det ville jag ju naturligtvis! Samtidigt slumpade det sig så att min dotter ringde till mig och var urless på barnen och kände att hon verkligen skulle vilja vara för sig själv för att inte gå upp i limningen. Min första tanke hade redan varit att jag skulle fråga om hon ville följa med... men nu blev det ju solklart! Sade ingenting, utan skickade ett sms där jag skrev att jag ville att hon skulle följa med mig till Sthlm och att vi skulle göra något som det inte var lämpligt att ha med barnen på. Var ju sedan ändå tvungen att tala om vad vi skulle göra eftersom man skulle ha ombyte med sig och hon tyckte att det var en strålande idé och skulle bli roligt.

Sagt och gjort, vi hade tid kl 13.00 men åkte hemifrån vid 09.30-tiden för att hinna till Täby centrum för att Andrea ville titta lite i affärer innan. Efter sminkning, fotografering, klädbyte och ny fotografering samt viss väntan emellan momenten.... så var vi trötta och hungriga, så innan vi åkte hem strosade vi iväg för att äta en bit mat.
Slog oss ner i solen och njöt av mat och sällskap och roade oss med att studera folk. Enda smolket i bägaren idag var att min bil nästan började koka av att vi irrade runt i Sthlm för att kunna åka hem.... de flesta vägar mot Norrtälje var nämligen avstängda pga Stockhom Maraton..... så vi fick stanna bilen och låta motorn bli nedkyld och körde sedan hemåt med full värme i bilen, men öppet tak och nedvevade rutor.... :)
Min bil gillar helt klart inte stadstrafiken i Sthlm.... och det gör inte jag heller!
Vi återvände i alla fall helskinnade hem som glada och nöjda mammor båda två!

2 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Vilken underbar dag du och din dotter fick.. Och jättefina bilder blev det..

Kram
Mia

Maria Björkman sa...

Vilka kanonbilder! Och så fin Andrea är, det är inte klokt. Hälsa henne det!! (Du är förstås jättefin du också, Pia!) Kram!