24 maj 2009

Lättja....

Ibland inbillar jag mig att jag blivit duktigare på att ta vara på och njuta av tillvaron ju äldre jag blivit.... men vid närmare eftertanke så är det nog en sanning med modifikation.
Det har förvisso blivit enklare att göra det idag när nästan alla barnen är utflugna eller halvvuxna... mot för när jag var ensamstående småbarnsmamma.... men tagit vara på livet har jag nog alltid gjort.... och njutit av tillvaron... ensam eller tillsammans med mina barn. Det låter nästan som en utopi... och i sanningens namn, så visst har det varit jobbigt ibland, men är man en obotlig optimist så går allt lite lättare!
Idag har jag haft en lättjefull njutaredag!
Efter en stund på min soliga balkong på förmiddagen åkte jag till särbon med intentionen att tvätta min bil... men det slutade med kaffe på altanen med efterföljande stickning i solstolen. Efter en stund tog jag en promenad till mamma och pappa.... och när jag kom tillbaka var bilen tvättad och särbon höll på att byta olja i bilen..! Jag har det bra jag!
Med Marcus på fotbollsmatch - bortamatch, tillsammans med sin far.... så blev det ånyo en dag utan middagsbekymmer...

Tog faktiskt ett tag med dammsugaren och dammsög lägenheten när jag kom hem... för att sedan fortsätta dagen i lättjans tecken. Särbon brukar säga att jag påminner om en katt!
Ibland är det skönt att vara Pia..... eller egentligen för det mesta!

Detta är Siri... Elias, Thereses och Isaks katt!

Inga kommentarer :