19 maj 2009

På begäran....



Efter en helt vanlig dag på jobbet har kvällen ägnats åt att färdigställa ett litet projekt som jag tagit på mig för ett litet tag sedan....
Detta åtagande har bestått i att virka en kofta åt en väninna och nu skulle den alltså bli klar. Jag har själv en likadan, fast en brun.
Så på Sissels begäran kommer här bilderna... en på Lise-Lottes krämfärgade och en på min bruna.
För övrigt intet nytt under solen... Varit ensam hemma hela kvällen utan sonen, som varit på fotbollsderby på Råsunda... AIK - Djurgåren... med flickvännen.
"Vårat" lag, dvs Djurgården, förlorade... men å andra sidan har de inte gjort något bra ifrån sig hittills denna säsong. Väntar hem honom imorgon igen!

Sent omsider dags att sova igen.... får ju inte vara alltför trött i övermorgon när jag ska köra hela vägen ner till Skåne själv...


4 kommentarer :

Sissel sa...

ÅÅÅÅÅÅ vilka fina koftor!!!!! otroligt! vad duktig du är! ser svårt ut.

Photo by Maria sa...

ja vilka fina koftor.. Virka kan jag inte så detta imponerar verkligen på mig.. Duktiga du..

Kram
Mia

Maria Björkman sa...

Hej vännen, jag vill verkligen ha "receptet" på de här koftorna. Virka kan jag i alla fall, är en av mina få talanger. Men har inte så många beskrivningar på kläder. Den här var jättefin, jag vill verkligen prova att göra den!

Pia sa...

Roligt att jag kunde inspirera Dig Maria! Mönstret finns att hitta på nätet... www.drops.se....gå in på fliken mönster, sedan drops-översikt och välj drops-katalog nr 99. Jag kommer garanterat att virka en till åt mig själv... sååå kul att göra och går fort.

Kram och lycka till!