25 maj 2009

Nystart...

Egentligen bestämde jag mig för länge sedan.... men eftersom det ligger i den mänskliga naturen att skjuta fram saker... så har jag bara inte kommit till skott!
Med vad då... undrar den som läser detta?
Joo... jag, som många kvinnor med mig, förfasar mig varje sommar över stundande badsäsong och tänker varje vår att nu ska undret ske. Minst 5 kg ska bort! Ibland kommer träningen igång fint och det flyter på som det ska... tills semestern infaller eller något annat oväntat inträffar... då är det som förgjort igen. Nu har jag inte styrketränat sedan i februari... dock utövat yoga flera ggr i veckan och promenerat sporadiskt. När nu yogaklasserna är över för säsongen måste jag ju ta till det tyngre artilleriet om jag ska lyckas få bort de envisa "måbrakilona".

Min nystart började därför ikväll!! Känner mig hur peppad som helst för det var verkligen skönt att träna och jag känner mig så nöjd just nu. Måste också göra det för att jag har en såpass dålig rygg och nacke så att om jag inte gör det kommer jag inte att orka någonting när jag fyllt 60! Bara det borde vara en sporre i sig...
Med träningen följer naturligt sundare matvanor.... och jag brukar tänka att kan andra, så kan jag!


4 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Här sitter en till som gett sig fanken på en nystart.. Träningen blir mina promenader och cykelturer för nu är Friskis slut och gymmet ger jag mig inte i kasst med än utan funderar på att ta det till hösten istället.. Men matvanorna måste jag se till att bättra på..

Lycka till, vi kan..

Kram
Mia

Maria Björkman sa...

Jadå, vi kan!

Känner så väl igen detta med nystart, men är faktiskt lyckligt befriad från det i år. Jag startade utan att tänka på vad jag gjorde redan i januari, för jag hade fått ny lust till Friskis och Svettis. 2 ggr/veckan. Yoga har jag hållit på med 2 ggr/veckan länge nu, så det tillkom. Och i april kom jag på att jag ville springa Tjejmilen i år, så då började jag träna för den. Och vips - har ett par kilon försvunnit utan att jag ens har börjat tänka på nystart. Det går inte fort, men det blir desto mer långsiktigt.

Det är så FIFFIGT!

Håller på dig Pia, ge gärna regelbundna rapporter så jag kan peppa dig lite!

Jenny sa...

Heja Pia!!! kRAM

Sissel sa...

jag måste ta och sparka mig själv i baken ordentligt nu!! idag!! tack för påminnelsen om att det går att starta på nytt.