17 maj 2009

Härliga söndag....

Denna dag... ett oskrivet blad, så som alla dagar i livet. Dock är vissa dagar lite mera oskrivna än andra för att man verkligen inte har något inplanerat utan bara kan njuta och ta dagen som den kommer.... Idag är just en sådan dag! Ska strax ta min kaffekopp och bok och sätta mig på min lilla balkong för att njuta av söndagmorgonens solstrålar och kanske fundera på vad jag ska göra sedan.
Förmodligen blir det en liten stund på spikmattan.... en tur till särbon som ska byta olja i min bil... färdigställande av en kofta som jag virkat åt en väninna.... och möjligen en fotopromenad längs vattnet eller i skogen med min nya kamera som jag köpte igår...


Jag är sååå otroligt glad över kameran, som jag köpte av en vän som skulle köpa en ny modell.
En Canon EOS350 digital systemkamera, med originalobjektiv och ett makro-objektiv. Dessa möjliggör för mig att ta ännu mera härliga bilder.... ett intresse som återuppväcktes för några år sedan när jag köpte min första digitalkamera. När barnen var små fotograferade jag otroligt mycket med systemkamera och jag tycker att det blev så fantastiskt fina bilder..
Nedanstående bild togs med nya kameran igår.... :)
Oj då... jag har tydligen redan planerat in min dag när jag nu läser vad jag skrivit! :)
Men.... inget är hugget i sten så jag kan mycket väl ändra mig och hitta på något annat!

4 kommentarer :

Maria Björkman sa...

Hoppas dagen blev så härlig och spontan som du hoppades på! Jag jobbar fortfarande på att ha den känslan. Även om jag inte har några måsten så skapar jag lätt åt mig ändå. "Ska bara... först. Och det här. Och det här. Sen...!"

Photo by Maria sa...

Låter som en underbar dag..

Och en ny kamera, vad kul, blir lite avis ;-) Jag håller på att spara till en digital systemkamera så jag hoppas att jag med snart har en..

Ha nu en bra natt och en härlig start på ny vecka..

Kram
Mia

Sissel sa...

jag vill se koftan, snälla!

Pia sa...

Sissel, jag lovar att Du ska få bildbevis när den är klar, men dagen blev ju inte riktigt som jag tänkt mig..!