17 maj 2009

Det blir aldrig som man tänkt sig...

Hade ju tidigare idag en föreställning om hur min dag skulle se ut..... men som jag också skrev så vet man aldrig vad som händer. Ibland blir det något helt annat än man tänkt sig.

Min enormt underbara vän Carola ringde mig på förmiddagen och efter nästan en timmes telefonsamtal bestämde vi oss för att hitta på något i det härliga solskenet.... så vi tog min gula pärla och åkte till Furusund. Givetvis åkte nya kameran med... så där fikade vi, strosade runt och jag fotograferade såklart. Bildbevis finns på Facebook för dem som kan gå in och titta där...
När vi skildes åt hade klockan redan blivit långt gången in på dagen... så att åka till särbon för att få oljan bytt var därför inte på tapeten. Dock tog jag mig en biltur till honom för att bara få ses en liten stund och naturligtvis åkte kameran fram även där.... liksom hos mamma och pappa som bor ett stenkast därifrån. Jag har fotograferat natur, djur och blommor i en mängd olika konstellationer och jag är alldeles lyrisk över hur vackra de blev... Sonen tycker att det är det bästa köp jag gjort det här årtiondet... Det var inte lätt att välja vilken bild jag skulle lägga in här på bloggen, men det blev denna lilla maskros som låg så ensam där på vägen.....

Inte ens kvällen blev som jag tänkt mig... för vi körde Louise till Danderyd, där hennes mamma mötte upp oss och jag passade samtidigt på att ta med mig balkongmöblerna som jag sålt till en arbetskamrat och ställde dem på mitt arbetsrum på Danderyds sjukhus. Jag körde dit och Marcus övningskörde hem. Vi såg fem älgar på vägen hem... det Ni!


4 kommentarer :

Sissel sa...

det är bra att kunna vara öppen mot dagen och dess möjligheter. vi var i nyköping och låg på klippor och njöt.

Photo by Maria sa...

5 älgar.. det var inte illa.. Hann du inte plåta dem??

När jag plåtat så lägger jag in bilder på en sida som heter pixbox.se, ett tips om du vill visa upp bilder.. Det är gratis upp till ett visst antal bilder och sedan kostar det en liten summa om man vill lägga in mer.. Men några varje månad får man plats med gratis om man inte vill betala..

Kram
Mia

Maria Björkman sa...

Hälsa din underbara väninna, för jag tror det är en jag känner!

Pia sa...

Jag ska absolut hälsa henne... Du känner henne garanterat!