11 maj 2009

Livslust...

Inte i min vildaste fantasi hade jag för ett tag sedan trott att jag skulle drabbas av någon sorts abstinens av att vara utan internet och min dator i några dagar..... men ack vad jag bedrog mig!
Då datorn sedan en vecka tillbaka är inlämnad för lagning har jag åtminstone kunnat sitta vid yngste sonens dator.... men nu sedan några dagar tillbaka så slutade även internet att fungera! Jag säger bara "Tack och lov" att det har varit härligt väder ute och att jag haft mysigt sällskap för annars hade jag inte varit glad! Men som de som läser detta förstår... så är nu i alla fall internet på banan igen.... och jag kan blogga och vara på Facebook som vanligt! Fast lite mindre blir det ändå nu när våren är så fantastiskt och underbart vacker och det fortfarande är ljust långt in på kvällarna. Och det är väl tur det... för annars vore man bra insnöad!
Helgen har således bestått av härligt umgänge med goa människor...
I söndags tog min kära särbo och jag en åktur i hans Chevrolet Caprice till Stockholm... tog in alla intryck från doftande vårblomster, hägg och vårregn samt insöp naturens vårfagra spirande grönska.

Vi stannade till vid Brostugan på Drottningholm och drack kaffe i trädgården, och strosade sedan nere vid vattnet.

Och är det något man lär sig med åren... så är det att njuta! Och med njutningen kommer också livslusten! Det är så härligt att leva!

Inga kommentarer :