17 april 2009

Livets under

Det sägs att det finns sju underverk i världen....

Cheopspyramiden, Babylons hängande trädgårdar, Artemistemplet i Efesos, Zeusstatyn i Olympia, Mausollos gravtempel, Kolossen på Rhodos och Fyrtornet på Faros.

Det man måste ha glömt är de underverk jag skapat... tre stycken närmare bestämt. De är dock inga byggnadsverk, utan livs levande människor, Andrea, Elias och Marcus.... och skapat kanske är fel uttryck... men de existerar tack var mig och den kärlek som fanns mellan mig och deras fäder en gång i tiden.
Tre fantastiska individer som skänker mig en otrolig glädje i livet.... en glädje som överskuggar alla sorger som funnits och som är oändlig.

Nu har det äldsta underverket, min älskade dotter Andrea, två egna små underverk och ett till på väg. Med anledning av det fick jag på förmiddagen idag ett telefonsamtal från henne efter att hon och svärsonen varit på ultraljudsundersökning.... där hon skrattande berättar för mig att det även denna gång kommer att bli en liten pojke.... något som klart och tydligt syntes på alla bilder.
Jag vet hur gärna de ville ha en liten flicka... men också hur oväsentligt det i slutänden är. Det viktigaste är ju att det lilla livet är friskt och välskapt. Storebror Emil kastade ilsket sina saker i golvet när han fick beskedet.... han vill verkligen inte ha en lillebror till..
Som tur är så är ju barn beskaffade på det viset att de glömmer fort... och efter en stunds eftertanke så var det inte så dumt med en lillebror till i alla fall. Jag kommer att kalla dem de tre musketörerna!
Knatte, Fnatte och Tjatte eller Björnligan kanske också blir lämpligt.... det återstår att se.
Hela världen består av underverk.... små och stora.... unga och gamla.... så det här med att det bara finns sju underverk det är en sanning med modifikation.

2 kommentarer :

Maria Björkman sa...

Ja, visst är de små underverk. Gillar din beskrivning av gossarna, riktigt ser dom framför mig. Jag önskar att du ville skicka Andrea en hälsning från mig, för mig kommer hon alltid att vara liten och busig med glimten i ögat!

Pia sa...

Jag ska absolut hälsa henne från Dig... och Du, hon är fortfarande liten och busig med glimten i ögat ;)