24 april 2009

Vårkänslor och bullbak....


Allt som oftast på sista tiden har lyckokänslor omfamnat min sinne utan att jag gjort något speciellt för att framkalla det.
Kommer på mig själv med att sitta och småle på bussen, prata med främmande människor, gilla att gå upp på morgonen fast jag är så morgontrött och att se mig själv i spegeln och faktiskt gilla det jag ser.

Eftersom jag har så mycket reflektionstid på bussen till och från jobbet varje dag och faktiskt njuter av det har jag naturligtvis funderat på varför dessa känslor överväldigar mig... och det jag kommer fram till är att det finns flera orsaker.
För det första... så är det VÅREN!! ...och för det andra så är det min spikmatta, yoga och meditation... som gör mig till en helt ny människa. Jag kan till och med tycka om min tjuriga granngubbe på nedre botten.

Jag brukar heller inte ha några problem med energipåslag...
då jag gör allt från målar, tapetserar, syr, broderar, virkar, stickar, bakar.... men just nu - tack vare våren och det andra, så är energinivån konstant istället för fluktuerande.
Har avslutat denna kväll med ett ordentligt bullbak - 101 bullar blev det. En del går till pappas 75-årsdag på söndag... och resten åker in
i frysen.

2 kommentarer :

Sissel sa...

å, bullar! hur gör du för att få dem så fina? har aldrig förstått hur jag ska göra för att få dem att slå knut på sig. förutom våren så tror jag att det är så viktig att vara tacksam för det man har. tacksamhet skapar goda känslor och då blir man mer uppmärksam på allt det goda man har. en riktig god cirkel med andra ord.

Pia sa...

Ja, goda cirklar är bara positiva!
Ska ta med mig en påse bullar till jobbet så får Du smaka och så kan jag berätta knepet med knuten. ;)