9 augusti 2009

Jag måste inte...

.... men känner ändå att jag kanske borde..... skriva några rader här i bloggen efter så lång tid.

Eftersom jag oftast innan jag skriver i min blogg väljer ett ämne eller något som ligger mig varmt om hjärtat att skriva om... så har jag de senaste veckorna hunnit formulera meningar och fraser i mitt huvud som jag tänkt att jag måste komma ihåg.....

Brukar oftast ha min lilla anteckningsbok i väskan för att kunna skriva ner dessa tankar... men även min väska har tagit semester eftersom den inte innehåller allt det som den normalt brukar innehålla. Filofaxen, (JA - den existerar fortfarande - åtminstone i min värld) har fått vila, ficklampan ligger på sängkammarbyrån, anteckningsboken ligger på köksbänken... och flera andra småsaker som brukar trängas i min väskas vrår har lämpligen placerats på andra ställen i hemmet för att inte irritera dess ägarinna genom att de inte behövs just nu.

Och naturligtvis så hade jag ju behövt anteckningsboken... så idag blir det som det blir!


Har ännu inte landat riktigt efter mina ego-veckor i den spanska värmen.... så bloggskrivandet och läsandet har ännu inte tagit fart. Låter det anstå även denna sista semestervecka... då jag just nu sitter och laddar för en tredagarsvistelse i Skåneland tillsammans med särbon. Vi tar min lilla pärla och far nedåt tidigt imorgon bitti... för att checka in på hotell Duxonia i Helsingborg någon gång efter lunchtid.

Efter lite diskussioner om huruvida vi skulle åka till Dalarna... som vi båda tycker mycket om.... eller om vi skulle åka till Skåne, som blivit min stora förtjusning de senaste åren.... så blev det alltså nedåt landet. Vill passa på att hälsa på den älskade sonen och även få fortsätta insupa lite internationell anda... något som inte är så anslående i Dalarna.

Den yngste är fortfarande kvar i Spanien tillsammans med flickvännen och kommer hem på onsdag... så kanske kan vi sammanstråla i Stockholmstrakten på onsdag kväll för gemensam hemfärd den sista biten.

Händelserna från solsemestern är väl dokumenterade i en 10-sidig dagbok som skrevs under dessa veckor.... skulle gärna ha delgivit dem under tiden... men internet ville sig inte riktigt. Försökte koppla upp mig på broderns trådlösa... men det var för långt avstånd emellan.
Fast å andra sidan så fick jag fem böcker lästa under dessa veckor... och det hade kanske inte hänt om jag kunnat koppla upp mig.... så det finns en mening med allt!

Nu återstår alltså den sista semesterveckan och jag har ännu inte fått någon tillbaka-till-jobbet-ångest.... och kanske infaller den inte heller... vi får väl se framåt nästa helg!
Då kommer jag också att kika in hos Er andra som jag följer.... just nu råder fortfarande bloggtorkan litegrann.

4 kommentarer :

Maria Björkman sa...

Välkommen hem, Pia! Man måste unna sig bloggtorka, men visst känns det lite konstigt. Det är flera vänner det känns som om man försummar, som man vill följa och som man tror också vill följa en själv!

Måste bara kommentera Skåne. Vi hade tänkt att flytta dit när det var dags att bryta upp, men det blev Gotland i stället. Inte fel, inte alls. Men vi har Skåne som ett ställe vi trivs bra på, särskilt på Österlen. Därför tillbringar vi en vecka där varje år, gärna i början av juni som lite försmak på sommaren. Det är så vackert där då, och turistsäsongen har knappt börjat.

Annika Estassy sa...

Välkommen hem, blogga hinner du sen! Vilka var de fem böckerna du läste ut i Spanien?

Photo by Maria sa...

Ha en bra resa ner till Skåneland.. Just det hotellet bodde jag och en kompis på för några år sedan :-)

Bloggen hinner man med senare i höst när mörkret faller på .. Men det är gott att läsa din blogg igen..

Ha nu en bra vecka..

Kram
Mia

Moonrose/ Vonneli sa...

Sänder dig en KRAM, ha det gott!