29 juli 2009

Semesterro....


Trodde kanske inte att jag under dessa semesterveckor skulle skriva något i bloggen... men eftersom jag nu skulle tillbringa eftermiddagen hos min far efter att ha vinkat av mina underbara väninnor... så passade jag på att ta med mig datorn (som har varit en ständig följeslagare) för att kolla in mail, facebook och kanske läsa lite bloggar. Har annars skrivit dagbok... något som är roligt att läsa i efterhand... speciellt när man varit på dessa semesterresor.

Upptäcker att bloggläsandet tar lite för lång tid just nu... så det får bli mera när jag kommer hem.

Har haft en fantastisk vecka tillsammans med två goa väninnor... vistats hos nära och kära och haft precis de djupa diskussioner kring livet och släktskap som jag alltid vet uppstår i dessa sammanhang. Tack och lov för att mina vänner också älskar dessa tillfällen... Lise-Lotte sade att hon fick omvärdera oss finnar helt och hållet efter att ha umgåtts med oss hetlevrade och diskussionslystna i en vecka... där maten och vinet flödat...
Naturligtvis har vi också solat, badat, ätit gott och njutit av fantastiska dagar.... Sitter just nu inomhus hos min far och njuter av ac:n i köket eftersom dagen är den hittills varmaste.

Ikväll kommer sonen med flickvän... bror och jag åker och hämtar dem vid 21:00-tiden och jag hoppas att allt går bra med flyplansbyten och tidtabellsändringar...
Efter en vecka som Pia... varken mer eller mindre... så är det alltså dags att bli mamma igen!
Hönsigheten kommer som ett brev på posten... trots att jag har stor tilltro till de unga!

Varma hälsningar från ett soligt och hett Almuñecar!!!

5 kommentarer :

Maria Björkman sa...

Härligt att få rapport, och skönt att få bekräftat att du har det precis så bra som du förtjänar! Sunt att du anser att bloggläsandet tar för mycket tid där du är nu. Passa på att njut varje minut, blogga kan du göra i vinter hemma i lägenheten! Ha en fortsatt härlig vistelse! Kramar!

Photo by Maria sa...

En mamma utan lite hönseri är nog ingen mamma ;-)

Vad härligt du har haft det, fortsätt med det..

Kram
Mia

Anonym sa...

Sitter i mitt vardagsrum med tända ljus och lyssnar till regnets smattrande mot taket, så långt ifrån gårdagen (men ändå ganska mysigt). Saknar vårt tjatter, värmen och svettattackerna... Mamma blev glad över den fina solfjädern :-)
Kram LF

Sissel sa...

vad härligt du har det! här har vi återigen haft en regnskur. hoppas sommaren varar till långt inpå vintern! välkommen hem när du än gör det!

Anonym sa...

En hjärtlig hälsning från en som fått vara med och uppleva värmen och allt det underbara i Spanien. Saknar det verkligen. I morrn blir det att stiga upp tidigt och vanka iväg till jobbet.
Tack åter igen för en oförglömlig vecka.
Kram L-L