14 juli 2009

Semesterlängtan....

Denna vecka går i nedvarvningens tecken... börjar redan känna av den annalkande semestern... och jag ser verkligen fram emot den. Det ska bli så skönt att lämna Sverige till förmån för den spanska värmen.... som visserligen är något varmare än vanligt enligt min bror, som bor där nere.

Arla morgonstund på måndag sätter jag mig på planet till Malaga för 18 dagars vistelse i Almuñecar, där min far bor tillsammans med sin fru. Även min faster bor där sedan snart 45 år tillbaka och min bror flyttade dit från Norrtälje för 3 år sedan....
Halvbrodern på pappas sida bor i Granada så det är inte heller så långt ifrån....

Mina vänner frågar mig ofta om inte jag också skulle vilja flytta dit... men än så länge är det inget som lockar.... tycker att det är skönt att åka dit ett tag, men är lika glad när jag kommer hem till Sverige igen.


Jag bor i en lägenhet som min far brukar hyra ut... men som jag har till mitt förfogande när jag kommer dit. Efter någon dag kommer två väninnor och skall bo tillsammans med mig och samma dag de åker hem kommer yngste sonen med flickvän ner. Särbon jobbar tyvärr... så vi får ha en egen semester när jag kommer hem!

Min fars hus är alltid öppet för vänner, släktingar och bekanta och det är alltid lika fantastiskt att få vistas i denna värld av excentriska och härliga människor fulla av livslust.... mycket filosofiska diskussioner om livet brukar det bli!

Maten och vinet flödar, liksom de olika språken. Jag får tillfälle att prata både svenska, finska, spanska och engelska... och ibland blir det ett enda sammelsurium... men alla förstår varandra och det är ju det som är huvudsaken. Livet är okomplicerat och enkelt... det blir en ordentlig batteriladdning.

3 kommentarer :

Mina Gouldsamadiner sa...

Skickar en länk om hur man byter teckensnitt...http://fixa-din.blogspot.com/2009/04/styla-din-blogg-med-farg-och.html...har ju en blogg till om lite tips till bloggen...gå gärna in och kika där...http://olgaborzoi.blogspot.com/

Maria Björkman sa...

Älskade vän, ha en superskön semestertripp! Jag önskar nästan jag var en av de där väninnorna som kommer till dig några dagar...

Kram!

Annika Estassy sa...

Det låter som en härlig semester utan måsten, precis som det ska vara!