4 juli 2009

Godispussar och jordgubbstårta....

Jag tycker att det är härligt med dagar som inte riktigt blir som man tänkt sig.... eller snarare oplanerade dagar.....


Loppislolla som jag är... var jag på åtminstone en loppis idag och fyndade. Köpte bland annat en rolig bakform som jag genast ville prova när jag kom hem. Ur denna bakform skapades en chokladjordgubbstårta som inte alls blev som bagerskan ville.... rätt misslyckad enligt mig själv.... men vansinnigt god.

Till detta tillkom min lilla goding, Noel, som behövde få vistas hos mormor när mor, far och storebror var på andra äventyr. Ett helt gäng godispussar och lite jordgubbstårta senare... mår jag som en prinsessa.

Nu blir det lite lax och färskpotatis...

4 kommentarer :

Annika Estassy sa...

Barnbarn, livets efterrätt för att citera drottningen... Det lär nog dock dröja innan jag får några trots att sonen nu är lika gammal som när jag födde honom!

Sissel sa...

mmmm, godispussar och jordgubbstårta, det låter som livet på en pinne!

Anonym sa...

Mysigt med mormorpussar tycker Noel! Och storebror hade jättekul på Ice Age 3 med mamma och Helena medan pappa skaffade en läcker golfbränna. Tack mormor :-D

Photo by Maria sa...

Misslyckad?? Nu förstår jag inte.. Den ser ju hur god och bra ut som helst..

Godispussar av en liten go kille är ju aldrig fel och förstår att hans mormor mår som en prinesessa ;-)

Kram
Mia