17 juli 2009

Bokfrossa....

Semestern börjar väl egentligen inte förrän på måndag... då jag borde ha jobbat? Fredagkväll och kommande helg räknas ju inte.... men hur det än kommer sig så har den redan infunnit sig lite.... den där underbara loja semesterkänslan!

Tidigare år har jag tagit sonen med mig ut på restaurang för att fira att nu äntligen är vi lediga tillsammans!! Fick en syrlig kommentar för en stund sedan om att det minsann är en tradition som inte får brytas... men med tanke på kommande veckors gemensamma semester i Spanien så tyckte jag att vi kan fira då istället! Jag är ju faktiskt inte gjord av pengar.... vilket somliga tycks tro ibland! Dessutom så finns ju flickvännen med i bilden nuförtiden, så den blir en mun till att mätta... och inte riktigt samma sak som när det bara var mor och son. Och självklart hade hon fått följa med om jag inte brutit traditionen i år!

Något annat som jag gör när semester börjar är att gå till bokhandeln och köpa en trave pocketböcker att djupdyka i när solstrålarna värmer min kropp, skuggan från trädens lövverk eller strandparasollet svalkar detsamma. Utan böcker och korsord ingen sommar!

I sidomenyn finns några av semesterböckerna som blir mina följeslagare... bilden är en länk till handlingen.

Av denna kväll återstår att äta en god middag med son och flickvän... hemma! Samt åka hem till sambon för en vilsam och njutbar kväll.... i helgen blir det tvätt och packning.


5 kommentarer :

Maria Björkman sa...

Det där med en oläst trave böcker och ledig tid framför en... helt oslagbart! Ofta är det känslan som är starkast, känslan av att ha det där ogjort.

Potensgivarna är jättekul, den kommer du att ha glädje av tror jag. Evas bok är ju också bra, men den tredje har jag inte läst. Själv läser jag Drottningoffret just nu (Hanne Vibeke Holst). Bra!!

Annika Estassy sa...

Jag har nu haft semester 2 veckor men boktraven är fortfarande lika hög... Som tur är ska det regna snart igen. Underbart att åka till Spanien och träffa släkten!

Fröken Nattuggla sa...

Du har mkt. roligt att se framemot nu.Den här Spanienresan låter ju kanon.Lyllos dig!!! Själv börjar jag jobba på måndag igen.Skulle gott kunna tänka mig att vara ledig lite till.Semestern går ju alldeles för fort,och man vänjer sig lätt vid det lättjefulla livet.Ja,that´s life.Kram och ha en underbar vistelse i Spanien nu.

Photo by Maria sa...

Ja ibland tror ens barn att man är gjord av pengar, men en god middag hemma är ju inte att förakta heller :-)

Spanien låter mysigt och det är väl en kanonersättare till middagen :-)

Ha en goer lördag..

Kram
Mia

Eva sa...

Det låter härligt att dra iväg till Spanien. Tänk, du har hela din semester framför dig. Oskrivna dagar, olästa böcker, drömmar , planer. Halva mitt nöje är det att drömma och planera inför en resa.