2 juli 2009

Konst-igt....


I min lilla stad finns en vacker å som flyter genom den.... på sina ställen i lummig grönska... och på andra ställen genom vackra strömmar och vattenfall...

För några år sedan.... (minns inte exakt när).... började lokala konstnärer att ställa ut sin konst i ån... något som väckte opinion i både positiv och negativ riktning. Detta sker under några veckors tid under sommaren och är... enligt min mening... ett roligt inslag av den lokala kulturen.

Ikväll har jag och särbon varit ute i sommarkvällen.... druckit kaffe på sta'n... åkt Camaro i vår ljuvliga natur... och tagit en promenad längs en del utav vår vackra å. Eftersom kameran numera är min ständiga följeslagare... följer ett litet smakprov på konsten i ån.

Sen är det upp till var och en och tycka att den är konst-ig eller inte....

4 kommentarer :

Mina Gouldsamadiner sa...

Vilken rolig ide´...konst i en å...och vilka vackra bilder du tagit...njutningsbara I say...Kramiz påre´...

Photo by Maria sa...

Det tycker jag var en rolig idé, att ha konst i en å som heller inte är beständig utan byts ut var år.. Blir ju lite roligare då..

Ha nu en bra dag idag med..

Kram
Mia

Annika Estassy sa...

Som sommargäst i Norrtäljes närhet tycker jag att det är roligt med konsten i ån! Fast ibland kan jag börja undra - tillhör en islängd cykel det konst-iga eller inte?
Sen undrar jag: vad är en Camaro? :-)

Moonrose/ Vonneli sa...

Lät som en riktigt härlig njutningsfull kväll.
Ljuvliga bilder, kul idé med dessa extra konst-(iga) föremål i ån.
Ha det gott!
Kramisar