15 september 2009

Jag mår som en prinsessa...

Ända sedan liten flicka så har jag varit ett energiknippe utan dess like, full fart jämt och har kastat mig hejdlöst in i situationer både som barn och vuxen utan att tänka mig för. Ibland går det lite för fort och händer det ingenting så blir jag rastlös...
Vet inte hur många ggr jag gjort illa mig, slagit huvudet i saker och ting, haft hjärnskakning, vrickat fötter och fått sy... mamma kan nog räkna upp otaliga. Helt klart så har jag för det mesta haft, och har, väldigt roligt i alla fall och har jag inte det så letar jag upp något som gör mig glad!
Det är en sanning med modifikation att säga att jag skulle ha ändrat mig såpass att rastlösheten skulle ha farit sin kos... för så är det inte. Däremot har jag blivit något lugnare till sinnet och i min strävan efter harmoni och balans i livet så har jag kommit en bit på vägen.
Kvällens yogapass är en utav anledningarna! Denna ro, denna vila, denna fysiska men ack så mentala aktivitet måste vara gudabenådad för rastlösa själar som jag.
Tro nu inte att jag aldrig är ledsen och djupsint... för det vet de som följt min blogg att jag visst kan vara. Idag mår jag dock som en prinsessa... och det är en härlig känsla!
Hittade en underbar bild på Facebook som jag känner att jag verkligen kan stå för!
Jag älskar färgerna och harmonin i bilden samtidigt som texten är så livsbejakande!
Detta är Pia i ett nötskal!

4 kommentarer :

Photo by Maria sa...

God morgon Prinsessan!!
Härligt att läsa din för det mesta härlga och positiva blogg..

Njut av dagen..

Kram
Mia

Moonrose/ Vonneli sa...

Kram... du strålande prinssesa, energin lyser om dig.
Vill också testa på nån yogakurs men eftersom det inte finns inom lagom köravstånd blir det inte av, har iaf lärt mig grunderna i qigong och stilla meditation, ska ju bara utföras också, helst varje dag.
Ha det gott!

Yvonne

Tina sa...

Hej vännen!!!
Va härligt du skriver!!! Det är så glädjande att läsa att du mår så bra!! Du är värd att må bra & du är en fin vän!!!
Tack snälla för allt du delar med dig av både här, inne hos mig & på FaceBook!!!
Tack snälla!
Kram Tina

Annika Estassy sa...

En till rastlös typ här men precis som du har jag lugnat mig med åren. Vad roligt att du funnit yogan! Jag har försökt - och försöker - men det har ännu inte sagt klick mellan yogan och mig.