12 december 2009

Fredspriskonserten...

Har under fredagkvällen suttit och tittat på Nobels fredspriskonsert ifrån Oslo och måste säga att jämfört med IDOL, som ändå hör till mina favoritprogram, så är det en milsvid skillnad i programklass.

Artisterna och musikerna var helt enkelt fantastiska, och jag blev särskilt förtjust i Esperanza Spalding, som med sin otroliga musikalitet och sitt underbara basspel fick mig på fall. Kanske inte för intet som jag varit gift med en basist...

En eloge till norrmännen för förmågan att göra underhållningsprogram av bra kvalitet, ta bara Skavlan som ytterligare ett exempel. Men jag undrar lite om det var ett medvetet val att ha nästan bara mörkhyade artister när Barack Obama fått fredspriset?? Bara en iakttagelse...


3 kommentarer :

Annika Estassy sa...

Ja, visst är hon bra? Idol är slut men snart kommer Let's Dance!

Kajsa sa...

Hej!
Så mycket har hänt hos dej!Ja livet är som en berg och dalbana men oftast kommer man stark ur livets prövningar.
Glädjen finns ju i dina fina barn och barnbarn och vänner.Du är ju en livsnjutare och du har källor att hämta kraft ur!
Själv är jag på banan igen,men kraftlös!Men jag orkar pyssla lite för den 19e landar min dotter,svärson och mitt enda ljuvliga underbara barnbarn och då ska tomtarna vara på plats..........!Åh vilken lycka,min första JUL med Joele!Ha det bra!

Kramar från Kajsa

Jenny L sa...

Så fint snön faller på din sida Pia! Väldigt stämningsfullt.
Tack återigen för intressant musiktips!