21 december 2009

Långsam julkänsla....


Nu börjar jag känna igen mig själv igen... åtminstone litegrann.

Två sorters kakor bakade ikväll, lite julklappar inslagna och annat småpyssel fixat. Och när jag ändå stod där och bakade så tänkte jag att det faktiskt är två kvällar till kvar innan julaftonen infaller, så jag kanske kanske ska baka de där brysselkexen också, och kanske chokladsnittarna - eller?! Vilken fruktansvärd vanemänniska man är egentligen. Fast nu har jag ju bakat de två sorter som sonen inte vill vara utan!

Och inte tänker jag äta upp dem i alla fall! Efter jul blir det sockerstopp hemma hos Hofström och Ewertsson. Marcus ska träna sig större och jag ska träna mig mindre! Vi får väl se.... den visan har vi kört förr...!

Och apropå visa, så kommer här en underbar melodi med en favoritsångerska, Lizz Wright, som jag också hörde på Fasching för några år sedan. Den är lång, men ack så bra med endast trummor och hennes fantastiska röst. Lite omväxling till all julmusik!


4 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Det där med att träna sig mindre måste jag med få fart på.. Nu har jag blivit alldeles för stor igen.. *suck*
Goda såg de ut, kakorna..

Ha nu en bra natt och en härlig tisdag..

Kram Mia

Annika Estassy sa...

Gud så smarriga de ser ut dina kakor! Och tack för alla bra musiktips du kommer med!

Sissel sa...

det är lååång till nästa år, så pass på att njuta av kakor och julens goda mat. hoppas att du får en riktig skän jul. jag tänker ta det jättelugnt med böcker ochhandarbete. och kanske en och annan promenad. kram!

nono sa...

Åh så vackert design på din blogg.

Önskar dig en God Jul Pia.

Kram