17 december 2009

Vinterstämning....

Så sakteliga börjar aktivitetsnivån återvända. Sonen tar bilen och far iväg till kompisarna och tycker att det är jätteskönt att slippa gå till fots i kylan. (Som om bilens skinnsäten skulle vara så varma när man sätter sig i den... brrr!)


Jag har inte gjort speciellt mycket idag heller, förutom att jag roat mig med att fotografera mina vackra röda tulpaner ur en massa olika vinklar, försöka fånga snöflingorna på bild, vilket verkar vara en omöjlighet, läsa lite i min bok och ta det lugnt. Nu tror att jag ska ta och baka mina havrekakor ikväll, det brukar ju vara ett tecken på att jag börjar må bra.


Snön har fallit halva dagen och nu är marken vackert vintervit och gnistrande, så det kommer utan tvekan att bli julstämning även i år.

6 kommentarer :

Kajsa sa...

Så vackra foton....underbara tulpaner!Vårkänslorna kommer och efter jul är det tulpandax!
Här har det varit -7 grader och "förfärligt" kallt i vinden!
Men härlig julstämning!Med lite snö!

Kramar till dej Kajsa

Anonym sa...

Låter som du är på väg åt rätt håll igen, uppåt. Du har ju förmågan att hämta dig snabbt och komma över vattenytan som "badankan"
Oh du, Roddans First cut...kan väl få vilken dysterkvist som helst känna livet i sig. Piggapådig- kramar från Anita

Photo by Maria sa...

Vu har med skinnsäten i bilen och jag har sagt aldrig mer..Kallt på vintern så man håller på att frysa baken av sig och på sommaren så varmt så man bränner densamme..

Skönt att det börjar vända hos dig..

Så vackra bilder på dina tulpaner..

Kram Mia

Sissel sa...

å, tulpaner, nu är det snart vår! fantastiska bilder! hoppas att du har det bra trots allt som hänt. kram!

Maria Björkman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maria Björkman sa...

Anar en gnista nu. Känns gott. Kram!