30 december 2009

Tankar under årets sista dygn...

Försöker i tankarna summera allt som hänt under året, och som vanligt så känns det som om man glömmer hälften.

Mycket har hänt, där jag rest både till andra platser och själsligen.
Jag har inte njutit av nuet tidigare på samma sätt som jag idag kan se skönheten i små små ting.

När min dotter gifte sig för två år sedan höll jag ett tal för brudparet där jag liknade kärleken och livets resa vid ett gammalt hederligt koleldat tåg där vagnarna kommer att fyllas och tömmas av människor och möten i livet. Vissa stannar kvar under hela resans gång och andra kliver av tidigare. Det som gör att tåget rullar är kärleken, och liksom tåget behöver kärleken bränsle som behöver ösas, men man ska vara sparsam med den så att den inte tar slut.
Kortfattat kan jag också summera mitt eget år på det viset.

I år har mina barn och vänner fått största delen av min kärlek, vilket känns både härligt och sorgligt eftersom det skett på bekostnad av kärleken till mannen i mitt liv. Jag har upplevt den största lyckan genom att få delta vid mitt yngsta barnbarns förlossning och jag har också fått uppleva en mors värsta mardröm, som jag av hänsyn ej skrivit så mycket om här på bloggen, men som nog gått att läsa mellan raderna.

Jag är tacksam för varje stund här på jorden och ser fram emot ett nytt år med nya utmaningar och harmoni i tillvaron. Nyårslöften har aldrig varit något för mig, däremot har jag alltid haft mycket önskningar inför det kommande året. Den främsta önskningen är att jag och mina nära och kära ska få ha hälsan
så att vi kan fortsätta ha det så härligt tillsammans som vi haft det under detta år.


Glöm inte att älska, kramas och visa omtanke!
Skratta mycket och le mot omgivningen, jag lovar att det smittar!

8 kommentarer :

Maria Björkman sa...

Pia min vän! Visst är det svårt att summera ett år! Man minns det varav hjärtat är fullt, och det är gott nog. Mycket är heller inte värt att minnas, då kan mam släppa det.

Jag ska också försöka mig på en bakåtblick på bloggen, men det blir i bildform.

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig, vännen!

Sissel sa...

gott nytt år till dig också! tyvärr är det en del motlut innan man når bergstoppen och kan andas frisk luft och blicka utåt! kram

Moonrose/ Vonneli sa...

Önskar dig ett underbart GOTT 2010.
Kram

Tina sa...

Till dig min fina vän!!

Jag vill önska dig ett underbart Gott Nytt år!! Detta år vill jag fylla med ljus, kärlek, glädje, styrka, trygghet, lycka, harmoni, självkänsla, god hälsa, liv, vänskap, pengar mm... & skänka det till dig!!

Vill tacka dig för allt du delat med dig av till mig under 2009 & hoppas på att 2010 bidrar till en fortsättning på vår vänskap!!

Nu med min kaffe kopp i hand & brasan som brinner så rofyllt i spisen känner jag hur lyckan bubblar upp inom mig!
Du har hjälpt mig så mycket & funnits där för mig när jag varait ledsen & behövt en vän!! Du har delat med dig så mycket av dig själv till mig & det är jag så tacksam för.

År 2009 har för mig inneburit massor av positivitet. Även mindre positiva händelser & känslor oxå, men övervägande positivt & en hel del av dessa positiva beror på dig. Jag är så tacksam över att få ha dig som min vän!!!

Ha nu ett underbart avslut på 2009 & välkomna 2010 med öppna sinnen!!

Tack för din vänskap!!
GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!<3

Ljus & kärlek till dig från mig

anette sa...

Tittar in och möter en underbar blogg, får önska dig ett riktigt Gott Nytt år...

Annika Estassy sa...

Jag önskar dig ett 2010 fyllt av det bästa för just dig! Kram

Photo by Maria sa...

Nu ser vi framåt mot ett nytt helt tomt år som vi skall fylla med glädje och kärlek så mycket det bara går..

Gott Nytt År!!

Kram Mia

Photo by Maria sa...

Svarar på din fråga här :-)

Det collage jag gjort i dagens blogg är gjort i picnik.com, det använder jag mest, texten på bilderna är därifrån liksom min header..
Jag använder ibland också PhotScape som man kan ladda hem gratis..

Ha nu en bra natt och en härlig måndag..

Kram Mia