3 januari 2010

Vintersaga...

Dagarna rinner iväg... utan nämnvärd ansträngning eller förströelse.

Det är sagolikt vackert ute och nyårshelgen har varit fantastiskt lugn. Hade lyckan att få fira nyår med min fina vän Anita och tre härliga tonårsgrabbar! Fast de tre sistnämnda drog iväg på sitt efter en gemensam nyårsmiddag med oss "tanter". Kul i alla fall att ha dem vid matbordet, det blir alltid så sköna diskussioner med ungdomar hemma.

Promenerat lite, fast inte så mycket som jag tänkt. Fotograferat lite, inte det heller så mycket som jag tänkt, man måste ju vara ute exakt de timmarna solen tittar fram och jag har inte direkt hunnit det varje dag. Har ju bevars vänt lite på dygnet, vilket betyder att jag somnat vid 02:00-tiden på natten och sovit ut på förmiddagen. Men jisses så skönt det varit.

Träffat f d särbon några ggr och gudarna ska veta att jag saknar honom, men det må nu vara som det är med den saken. Just nu måste vi bara landa i oss själva.

Lördag kväll i en underbar stuga på landet med god middag, sprakande brasa, mörker som sänkt sig över den vintervita, skratt med tre fantastiska vänner så att jag fick kramp i magen och idag avslutning på helgen med lyxmiddag hos min kära dotter med familj tillsammans med svärsonens mamma. Det nya året har sannerligen börjat rofyllt trots att jag varit jour sedan onsdag kväll. Det har varit en lagom mängd supportsamtal som gjort att jag även kunnat njuta av tillvaron.

Nu är jag ledig kommande vecka och skall bara ta dagarna som de kommer.


3 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Bra dagar kan jag läsa att du har haft.. Härligt!!

Njut nu av din ledighet och ta hand om DIG!!

Värmen från fotona sprider sig ända ner till Olofström..

Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Härliga dagar du har haft.Mysigt.Ha nu en härlig ledighet och njut av den!!!!!!Önskar dej en God Fortsättning på nya året.Ha en bra start på nya veckan Kram Rita.

Annika Estassy sa...

Visst är det så - dagarna bara rinner iväg... Efter en ibland motig höst tror jag att du verkligen behöver dessa lugna vinterdagar. Njut! :)