31 januari 2010

Le åt misstagen och se det positivt...

Fredag kväll med gamla barndomsvännerna var som vanligt alldeles suveränt trevlig... upptäcker dock att vi för varje gång vi ses pratar mera barn, barnbarn och måenden än när vi började ses regelbundet för sådär 12-13 år sedan. Fast å andra sidan var det ingen av oss som hade barnbarn då. C sade något så härligt när vi diskuterade åldrandet i fysisk bemärkelse, och det var att hon ser ju inte oss i den ålder vi är nu när vi träffas, utan de småtjejer vi var när vi lärde känna varandra, vilket ju känns underbart.

Efter en strålande soluppgång på lördag förmiddag åkte dottern och jag till Stockholm, dock en halvtimme senare än planerat, men ändå inte så sent så att det skulle ha ikullkastat våra planer. Tänkte hinna fika före bion, men insåg efter en stund att det skulle vi inte göra eftersom Andrea ville hinna med några affärer innan, bland annat Panduro. På Panduro kan man gå i timmar och titta på allt underbart material som man kan använda sin kreativitet till och där är vi nog ganska lika hon och jag för det var lite svårt att slita sig trots att vi var tvungna för att hinna hämta ut biobiljetterna. Jag köpte två canvaspannåer, ett skissblock och lite glitterfärg - så nu längtar jag efter att få tid att sätta händerna i arbete.

Bion var underbar.. se gärna trailer från föregående inlägg.

Tänkte naturligtvis inte på att det var lördag och att jag kanske borde ha bokat bord på någon restaurang, så vi tog en chansning och åkte till Restaurang Cypern på Vallhallavägen som har mycket god grekisk mat, men där hade det blivit fullbokat 5 min innan vi kom. Lite halvt om halvt missbelåtna med att dagen blev lite stressigare än vi tänkt oss och att det inte fanns lediga bord, tog vi bussen hemåt och beställde bord på Restaurang ett Glas hemma i vår egen lilla stad. När bussen inte kom längre än till Näsbypark på grund av problem med bromsarna kände vi oss lagom uppgivna. Bestämde mig då för att inte låta alla missöden förstöra resten av kvällen. Det som hade hänt och hände just då gick ju inte att göra ogjort, så varför inte se till att göra vårt restaurangbesök riktigt mysigt istället. Vi började med en Cosmopolitan och sen var det bara att koppla av. Vi konstaterade båda att vi definitivt inte är några storstadsmänniskor.
Har tillbringat söndagen i lugn och ro, kärleksfullt med f d särbon som jag känner mig så bekväm med. Inga måsten eller förpliktelser och en harmonisk avslutning på en härlig helg.

4 kommentarer :

Tina sa...

Hej vännen!!
Så underbart ni haft!! Så vackra ni är BÅDA två!!!!!
Utstrålar verkligen massa positivitet & kärlek!!!
Ha en underbar Måndag!
Kram Tina

Annika Estassy sa...

Själv är jag nog en storstadskvinna men Norrtälje är ändå Norrtälje, en stor småstad med massor av roliga butiker och goda matställen! :)

Marie sa...

Storstäder i all sin ära, men den lilla staden har definitivt också sin charm. Stockholm har alltid varit en favorit hos mig, men har väl med åren fått en mer nyanserad bild...under min tonårstid menade jag väl att det absolut inte fanns något negativt med Stockholm..och det var där jag skulle bo. Men livet ändrar sig och också mina tankar, så nu trivs jag bra på den lilla orten...men ett besök då och då är alltid populärt hos mig. Kram och så kul med vänner som man haft länge och delat mycket med.

anette sa...

Vad mysigt och roligt ni verkar ha haft det..Mmm Panduro, mycket att handla där, skulle behöva ta mig dit en sväng, men lite jobbigt när man ska släpa på sakerna för att sedan åka bussen hem..
Varma kramar