24 januari 2010

Okomplicerad tillvaro...

I motsats till filmtiteln "It's complicated" så känns livet just nu väldigt okomplicerat. Mina barn har alltid prio ett och mår de bra så mår jag också bra. Min älskade Elias har nyss träffat en underbar tjej, som jag ännu ej hunnit träffa själv, och hans hjärtat sjunger och jublar. De verkar lyckliga över att ha funnit varandra och jag önskar av hela mitt hjärta att de får fortsätta ha det så. Marcus lever livet med sina kompisar, tränar och mår gott nu, och det värmer också mitt modershjärta efter sorgerna i december. Dotterns älskliga lilla familj får mig alltid på gott humör och jag är så tacksam för att jag får ha alla dessa underbara ungar i mitt liv. De och mina härliga vänner får mitt hjärta att le. Om jag hade ett stort hus så skulle jag ordna en jättefest och bjuda in alla som ligger mig varmt om hjärtat. Vem vet vad jag hittar på när vår- och sommarsolen tittar fram ur sin gömma, det går ju faktiskt att vara utomhus också.



Fredagkvällar är heliga hemma hos mig, då är det soffan med ett glas vin som gäller och att ta det lugnt efter veckans vedermödor.
Hade inget inplanerat denna helg, strosade på sta'n och tog en fika tillsammans med Anita på lördag efter en lugn och skön förmiddag och blev spontant bjuden på middag hos en underbar vän som jag nyligen lärt känna genom våra söner, där jag var till långt framåt småtimmarna.
Var till blomsterhandeln och köpte mig två stora tulpanbuketter som jag satte ihop och ställde i min vackra Aaltovas.. krispiga fräscha tulpaner som hör till mina absoluta favoritblommor.



Söndagen har tillbringats mestadels inomhus... tänkte ta en långpromenad, men ryggen bråkar fortfarande med mig så det var uteslutet. Var på ryggmassage i fredags och fick lite övningar som jag ska göra så att jag kan komma igång med träningen och promenaderna igen. Städade undan, dammsög och kände mig så nöjd, så jag belönade mig själv med att baka chocolate-chip-muffins till kvällskaffet, som jag precis har avnjutit efter den härliga filmen jag och dottern var och såg.
(Klicka på bilden så förstoras den och det går att läsa receptet)



3 kommentarer :

anette sa...

Tänk vad bra och rika vi är som får glädjen och förmånen att få finnas nära våra barn fast dom nu är vuxna.I med och motgång.
Alltid prio 1 för alltid...
Hoppas din rygg blir bra snart, trist när man inte kan få ta sina promenader, eller bara få slippa värken...
Kram

Annika Estassy sa...

Precis så ska den perfekta helgen se ut! Inga måsten, inget stress, men utrymme för spontana infall.

Marie sa...

Låter perfekt..och du hittar verkligen de små gyllne ögonblicken runt dig. Kram