12 januari 2010

Full fart....

Oj, vad den här dagen har gått fort!! Morgontrötter som jag alltid brukar vara, hoppade jag konstigt nog upp som en liten loppa ur sängen i morse. Gissar att jag är ganska utsövd efter en lång skön och avkopplande ledighet.
Undervisade hela förmiddagen, så den gick i rasande fart, liksom även eftermiddagen. Halv fem tittade jag på klockan och hoppsan, man kanske skulle ta och gå till bussen och fara hemåt.



Hade kvällstid hos tandläkaren för vanlig kontroll, och trots att det inte var några problem så blev jag 800 kr fattigare...usch usch! Finns ju roligare saker att lägga pengarna på!
Blev sugen på att ta en promenad efter det, så jag tog på mig varmt och slängde kameran över axeln. Jag har ju lite svårt att lämna den hemma, tycker liksom lite synd om den när den ligger där i skåpet så ensam och övergiven. Den måste ju också få visa vad den går för, alla behöver ju ett arbete att gå till! Och nog var han i sitt esse ikväll. Ja, för den som undrar, så är min kamera faktiskt en han - en utav mina stora kärlekar! :)



Nöjd och glad efter en härligt frisk promenad ville jag snabbt få in bilderna på datorn... och vem ringer då?! Jo, sonen, som sitter fast med min bil i en snödriva!!! Där försvann mitt glada humör. Svärsonen åkte dit och jag fick slänga på mig jeansen igen för att traska och hjälpa till. Vilken dundercurlingmorsa jag är!! Fick med hjälp av son, svärson och exmake loss bilen. Sonen är en livserfarenhet rikare och svärsonen fick sig ett gott skratt av mitt fräsande i bilen när vi åkte för att köpa en bogserlina. Det är tur att vi känner varandra så väl!



Till råga på allt skulle jag laga matlådor efter detta! Det är tur att jag är utsövd och energifylld... och nu kan jag faktiskt skratta åt det hela!


6 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Vilka superduper fina bilder.. Klart han skall med ut på dina promenader, i skåpet gör han ingen nytta ;-)

Tur det bara var en snödriva sonen landade i iaf..

Njut av sovande natt och en härlig tisdag..

Kram Mia

Tina sa...

Hej vännen!!
Men vilken tur att du kände dig så pigg just denna dag... fniss.. finns en mening med allt =)
Hoppas det gick bra för din son & bilen.
Men vilka underbara bilder du tagit. Å, önskar mig en fin kamera!! Min kamera är INTE mycket att hänga i julgranen..fniss...
'Ha en fin Tisdag & va rädd om dig!
Kram Tina

Moonrose/ Vonneli sa...

wow, han sköter sitt jobb, din kamera, så vackra bilder han fick fast..inte vill han ligga ensam i skåpet, klart han vill ut och jobba, göra sitt dagsverke...min kamera är lat, vill inte med ut, får nog försöka sätta fart på henne. Hon har en förmåga att smita undan och gömma sig när jag ska ut...hihi!!
Så gott att det iaf gick bra...och en bogserlina är ju alltid bra att ha...

Önskar dig en fortsatt härlig Tisdag, allt gott!

Kram Yvonne

Maria Björkman sa...

Visst är det underbart - att det är mamma man ringer till när det kniper!

Annika Estassy sa...

Curlingmorsor är vi allihopa!

Kajsa sa...

Som alltid fantastiska foton!Din kamera och din blick ger ett fint resultat!


Kramar Kajsa