28 januari 2010

Ilsk- och lessdag...

Ja, tänk att jag också kan vara så ilsk och less på tillvaron så att det kryper i kroppen.
Hade en bra dag på jobbet tills en stund innan hemgång då det hände något som gjorde att jag lackade ur riktigt ordentligt. Försökte skaka av mig händelsen på väg hem, men den följde mig som ett stort irriterande moln ovanför huvudet. Väl hemma gick ilskan över i rastlöshet och jag har känt mig såå less på hela världen. Vill inte känna så, för jag brukar inte göra det, utan försöker alltid hitta något positivt med det mesta.
Nu rann bägaren över ordentligt!

Ser fram emot fredagkvällens tjejmiddag med mina tre härliga väninnor från barndomen. Vi ses ungefär två ggr om året och det är alltid lika trevligt. Tänk att jag känt en utav dem i snart 45 år!!


På lördag ska min älskade dotter få sin födelsedagspresent! När hon fyllde år i november fick hon ett kort av mig där jag skrivit att hon fick välja en egen dag då hon och jag ska åka till Stockholm, shoppa lite, fika på något mysigt ställe, gå på bio och avsluta med middag.
Nu är den här, dagen hon valt! Och vi ska ha det så mysigt som bara hon och jag kan.
När jag tänker på det så blir jag varm i hjärtat igen!

4 kommentarer :

Marie sa...

Först tusen tack!

Ibland hamnar man i situationer då man inte klarar av att se det positiva, och då måste man faktiskt få blåsa ut. Så gott att höra att du har både en trevlig fredagskväll att se fram mot och en härlig lördag i Stockholm. Så de ljusa ögonblicken väntar runt hörnet. Kram

Photo by Maria sa...

ja ibland händer det saker som gör att man blir irriterad och har svårt att skaka av det.. Men jag hoppas det gått över nu så du kan fira fredag idag.. :-)

Härligt med en dag i Sthlm med dottern i morron.. Ha en riktigt mysig dag..

Kram Mia

Tina sa...

Hej vännen!!
Jag förstår precis vad du menar!!! Ibland tar det lång tid innan man lyckas skaka av sig en händelse. Men det är mänskligt & i mina ögon ett bevis på att man har ett stort öppet hjärta...just som du har!!!!
Hoppas du får en mysig helg & att din dotter & du har det myspys!!
Kram Tina

Annika Estassy sa...

Jag tror att det bara är sunt att ibland lacka ur ordentligt. Låt det dock inte förmörka din härliga helg!