16 januari 2010

Lugn lördag...

Veckan har rusat iväg, plötsligt var det bara fredag... och till kvällen åkte jag och gratulerade f d särbon, som fyllde år. Det blev några trevliga timmar, innan jag for hemåt igen för att få en god nattsömn. Men tji fick jag, trots att jag var oerhört trött så somnade jag inte förrän framåt 02:30-tiden på morgonen, vilket gjorde att jag sov rätt länge idag.


Efter en stund på spikmattan och spikkudden så var morgonens huvudvärk och ryggstelhet borta och jag kunde ta itu med lite av det jag tänkt hinna med under dagen. Började med att städa en garderob innan Anita kom och hämtade mig för en promenad ner på sta´n och när vi ändå var där så passade vi på att äta lunch/middag ute för att slippa laga mat idag.
Tröttheten och ryggvärken ville inte riktigt släppa i alla fall, så när jag kom hem kröp jag upp i soffan, drog en filt över benen och somnade.... och vaknade inte förrän tre timmar senare. Redan kväller var det ingen idé att ta itu med något annat, utan jag har fortsatt att tillbringa kvällen i soffan, tillsammans med Kjell Bergqvist i Stjärnorna på slottet och en underbar konsert med Sting.


Musiken som spelats hos mig de senaste dagarna är den underbart själfulla Peter LeMarcs och jag är bara tvungen att lägga upp en härlig låt av honom även om den har några år på nacken.



7 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Hoppas ryggvärken har släppt nu..
3 timmars sömn i soffan låter gott, det behövde du säkert..

Ha en bra söndag nu..

Kram Mia

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Du var trött, jag likaså - kändes som om luften var tung igår, jag brukar inte somna in på soffan men jag sov gott framför teven hela kvällen.Hoppas vi vaknar till en piggare dag idag - även om sömnen säkert var välförtjänt :)

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Såg oxå stjärnorna på slottet...

nono sa...

Spikmatta är bra!

Jag blir så avslappad efter en "seans"
att jag somnar lätt som en plätt.

Hoppas du inte har så mycket värk nu idag.

Kram till dig goa Pia.

Unknown sa...

Vad bra att du fick sova lite idag på dagen då! Jag är lite nyfiken på hur du lägger upp dina youtubeklipp, har försökt att göra det själv men lyckas ej....

Kram Anne

Unknown sa...

Jag tycker också din sida har blivit jättefin! Det som är väldigt plus är det att det är vit bakgrund vilket gör det mycket lättare att läsa. Något annat är att det är en glädje i bloggen i färgen och formen!

Photo by Maria sa...

Hej igen!!

MåBras lättviktare finns tyvärr inte längre :-( Så därför har jag letat upp matdagboken.se och där finns en del "gamla" lättviktare..

Kram Mia