22 januari 2010

Patriotism..

Jag har aldrig varit någon sportfanatiker direkt, men när finländarna tävlar i konståkning, ishockey, skidåkning, rally och friidrott så tycker jag att det är roligt att se. När de sedan vinner eller får bra placeringar, så som Kiira Korpi nu i konståknings-EM från Tallinn så kan jag inte annat än mysa.
Kalla det patriotism eller vad man vill, men då är jag stolt över att vara finska.



Lite kuriosa är att jag själv var en riktig hejare på skridskor i tonåren.
Brorsan och jag brukade låtsaskonståkningsåka och hade jätteroligt. Våra skridskor var alltid med i bagaget när vi åkte till pappa i Finland på sport- och påskloven.

2 kommentarer :

Marie sa...

Måste säga att efter jag flyttade till Norge, så har jag blivit mer stolt när svenskarna vinner, än jag var när jag bodde i Sverige. Kram

Annika Estassy sa...

Det är så praktiskt att ha två hemländer! Dubbel så stor chans att bli glad åt en vinst då!