23 januari 2010

Gamla drömmar...

Skulle leta efter några papper i hyllan i klädkammaren och "ramlade" över mina gamla teckningar och mina egendesignade och ritade kläder som jag sparat i en mapp.
Det som egentligen fascinerade mig mest var att de äldsta ritade kläderna var från -73 och då var jag bara 12 år!! Bara mappen nedan gör mig nostalgisk!





Jag använde en pappersdocka som modell, och i början ritade jag bara kläder, men efter några år började jag också sy upp de kläder jag ritat och min dröm var att bli modedesigner eller inredningsarkitekt.



Kolla in kjolen och blusen ovan till vänster och det jag sydde upp när jag hittade rätt tyg!
Rätt kul att ha kvar teckningarna.


9 kommentarer :

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Men vad fint och vad kul att du sparat! Syr du något idag? Själv har jag aldrig kunnat sy, det var för pilligt, i stället virkar och stickar jag. Men pappersdockor... oj vilka minnen det väcker.

anette sa...

Hej Pia!
Men oj, så duktig du va och är. Designen skulle fungera väl idag ;)...
Du är så himla duktig, hoppas att du kan leva ut din gåva trots att du idag inte yrkesmässigt fick göra det.
varm kram och wow wow igen

Sissel sa...

urläckra! jag skulle inte haft nåt emot att ha några av dina kreationer. fortfarande riktigt heta! du är duktig! kram

Photo by Maria sa...

Åh vad ul att hitta allt det, och så kul att du delar med dig av det till oss..
Härligt att du sydde upp kläderna med somdu ritade..

Njut av lördagen..

Kram Mia

Pia sa...

Tack snälla Ni!

Jag tycker fortfarande om att sy, men Eva, jag syr inte så ofta som förut.
Tror att jag skulle sy mera om jag hade ett arbetsrum eller något liknande, där symaskinen fick stå framme hela tiden och hyllorna kunde fyllas av vackra tyger och garner.
Jag har mängder av tyger, så om andan faller på så är det bara att ta något av dem.

En härlig helg önskar jag Er.

Kram till Er alla

Anonym sa...

Coolt :)
Verkligen så häftigt..

Petra sa...

Jag tror mig känna igen de första teckningarna!! Vad jag var avundsjuk på att du kunde rita så bra.....! :0) Själv har jag fortfarande inte lärt mig det, men jag stickar ju jättebra, och klarar att sy kläder! Men det finns så lite tid.....!
Ha det bra! Vi får träffas nångång, det vore jättekul!
Kramar

Maria Björkman sa...

Du är så jäkla DUKTIG!! Kan inte du vara bussig och berätta nåt för mig som du inte är så bra på, så jag får hjälp att inse att vi alla har både brister och begåvningar!

Pia sa...

Tack söta Maria!
Det är mycket som jag är dålig på och det mesta jag är duktig på har ju ändå inte lett mig någon vart, så till vilken nytta egentligen. :)