6 januari 2010

Helgdagslyx...

Med morgonrock och raggsockor kröp jag upp i soffhörnan vid 09:30-tiden på morgonen och där blev jag kvar till tidig eftermiddag, förutom när jag fixade lite god frukost åt mig. Det kändes oerhört lyxigt, sonen sov och kölden bet utanför fönstret, så det passade utmärkt!


Sen ringde mamma och bjöd på Trettondagskaffe, så jag gjorde mig i ordning, byltade på mig varmt så att jag inte skulle frysa... och vad händer? Jo, all kylarvätska har runnit ur bilen och det var uteslutet att ta den eftersom det är 1 mil att åka till mamsen och jag dessutom fått fylla på den lite för ofta på sistone. Nu är det definitivt ingen liten läcka någonstans längre!

Tack och lov för f d särbon, som kom och tittade på bilen och gav mig skjuts eftersom han bor på samma ställe dit jag skulle. Nu har han kört iväg bilen till ett garage för att titta på den när han får tid och jag är såå oerhört tacksam för den hjälp han ger mig trots rådande omständigheter.
Hem kom jag med min kära syster och hennes familj!

6 kommentarer :

anette sa...

Usch, bil trassel är inte roligt, typiskt också när vädret är som det är..Önskar dig lycka till och hoppas att felet snart är åtgärdat...Sänder en varm kram i kylande natten

Photo by Maria sa...

Vad skönt att bara gå och slappa hela förmiddagen :-)

Vad tråkigt med bilen men bra med en så snäll ex-särbo som hjälper dig..

Hoppas din dag/kväll och nu natt varit och är bra..

Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Vad underbart att bara mysa och slö hela förmiddagen.Biltrassel så här års är ju hur hemskt som helst.Herr frost är ju i farten här var det 22 minus idag.Lycka till med bilen .Ha en härlig torsdag värmkram Rita ♥

Annika Estassy sa...

Så bra att du fortfarande kan få hjälp med bilen. Trilskande bilar ger mig panik - jag kan ju bara köra dem samt fylla på lite vätska här och där. Och byta strålkastare förstås. Och säkringar. Sen är det stopp!

Anonym sa...

En tankvärd blogg med många vackra bilder och kloka ord! Jag gillar din livsfilosofi och tillhör också skaran som kan glädjas åt det lilla! God fortsättning....
Kram Lussan

Maria Björkman sa...

Du har en underbar förmåga att koppla av, får jag gå en kurs hos dig!!

Såg också att du gjort exakt samma sak som jag exakt samtidigt - lagt till de tre bilderna längst ner!!