22 december 2009

Julen är räddad...

Granen står på plats, klädd och fin.
Snön lyser vit på taken... än så länge.
Julklapparna är inhandlade och snart även inslagna...

Jag har köpt mig en filmbox med franska filmpärlor som jag ska njuta av i julhelgen,
garn att virka mig en varm mössa av, jag har många olästa
härliga böcker som bara står och väntar på att bli framtagna ur bokskåpet
och mycket skön musik att lyssna på...
Barnbarnen ska pussas och kelas med och två av mina barn, svärsonen
och jag ska umgås under lättsamma och sköna former.

Vad mer kan man begära...
mer än att även den äldste sonen skulle vara med oss.






7 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Låter som det blir en härlig julhelg för dig och dina kära..

Ha nu en bra start på julen med lillejulafton..

Kramar
Mia

Annika Estassy sa...

En perfekt jul! Och vilka bra filmer! Du måste berätta sedan om du gjorde som jag - grät floder av "Jag har älskat dig så länge"...

Annika Estassy sa...

Jag vill också ha snö som faller på min blogg!

Marie sa...

Det låter härligt perfekt. Sänder en varm och lite snöig julkram

Maria Björkman sa...

Ja, hur gör man snöflingorna, Pia??

Pia sa...

Annika och Maria: Det är inte så att jag inte vill svara på var jag hämtade snöflingorna, jag kan bara inte komma på vilken hemsida jag hämtade dem på. Lovar att återkomma! :)

Maria Björkman sa...

Hittade lite snöflingor, faktiskt av en slump! Kanske kan det vara något: http://everything-u-need-is-here.blogspot.com/2008/12/snow-effect-widget-for-blogger.html