6 mars 2010

Efterlängtad...

Satt nyss vid köksbordet, kände solstrålarna dansa mot mitt ansikte, blundade för en stund och fick en förnimmelse av sommarvärme och ljumma vindar. Dagen fylldes av bubblande energi och en längtan ut för att insupa ljuset ännu mera. På facebook skriver var och varannan om lyckan av att solen är här, så nog är hon efterlängtad allt, vår kärleksfulla stora gula varma vän. Att vintern fortfarande har ett litet grepp och kylan biter lite i kinderna gör inget idag, det är strålande vackert och min älskare kameran ska få följa med på en promenad, han har längtat efter att få fotografera lite annat än blommor inomhus. :)


Ta vara på stunderna och låt varje dag fyllas av
glädje och magi!

4 kommentarer :

Tina sa...

Hej vännen!!
Ja, solen börjar titta frm mer & mer nu.. härligt. Men för mig är det inte enbart härligt. För mig så är solen laddad med en heldel ångerst. Inte bara för att jag ser allt smuts..fönster & dammet som rusar runt i solljuset..fniss.. nä, min hälsa oxå. Jag får inte vistas i solen & har svårt att klara värmen. Solen kan framkalla svåra & allvarliga skov & det ger mig ångerst. nu är det alla som är så glada över solen & till sommaren ska alla till stranden & de blir bruna & frächa...men inte jag. Vissa dagar kan jag inte gå utanför dörren bara. Minns att vid denna tid förra året skrev jag ett inlägg om just detta =)
Har du fått din vinst??
Ha en underbar Lördag fina du!!
Kram Tina

Photo by Maria sa...

Ja solen är nog de flestas bästa vän.. Idag är det underbart ute och jag har tagit en lång promenad..

Ha nu en bra lördag..

Kram Mia

anette sa...

Jag bara älskar våra årstider.
Igår när jag va på stan så pratade och log nästan var och varannan person om vädret och solen som värmde efter skuggplatserna..Alla fick en härlig kick med ny energi av solen..
Hoppas att du har haft en härlig helg.
kram

nono sa...

Som jag längtat efter solen i denna vinter ...

Tänker andas in den ett atg nu. Det är därför jag tar en av all mina bloggpauser (igen)

Kram