31 mars 2010

Hjärtats längtan...

Att barnen är mina största skatter är det nog ingen som läser min blogg som har missat.
Ibland känns det som jag blir lite tjatig.. men det hjärtat är fullt av finns alltid i tanken.

Dottern och yngste sonen har jag ju i min närmaste omgivning, så det blir lätt att jag skriver om de vardagshändelser som vi delar, men jag har ju faktiskt en underbar son till som likafullt finns i mina tankar hela tiden.
Den livsresa han gjort hittills i sitt unga liv liknar ingen annan och jag beundrar honom såå oerhört mycket för det. Min längtan efter honom är stor och jag önskar att jag kunde finnas till för honom på samma sätt som för de andra två, så jag tror nog bestämt att det börjar bli dags för en liten Skåneresa snart igen!


Nu när snön försvinner, vårsolen börjar lysa och bilen snart är fixad så är det nog läge!

4 kommentarer :

Tina sa...

Hej vännen.
Å, jag känner verkligen din kärlek för dina barn. Den liksom dallrar igenom dina ord.
Önskar dig en underbar Onsdag!
Varm kram Tina

anette sa...

Jag vet hur det känns att ha en son på långt avstånd.Men nu är jag så glad att jag har dom samlade här och i Stockholm, nästan bara på en kafferasts avstånd..
Dina varma känslor för dina barn och barnbarn känns härligt och innerligt, och så äkta som en kärleksfull mor bara kan känna..

Ha en fin och Glad Påsk Pia

kram

Gunilla sa...

Det är härligt att läsa om kärleken mellan mor och barn. Så fortsätt du bara...

Glad Påsk!

Sfinxen46 sa...

Du skriver så fint om dina barn och i Skåne är det nog nästan vår nu. Älskar det landskapet. Har många gånger tänkt att flytta dit men... Här sitter jag mitt i mörka skogen;) Det känns till och med långt att ta sig till Stockholm , nu förtiden, där jag har mina nära och kära. Men nu när snön har smält hade även jag tänk mig en resa dit, när någon ledighet infinner sig som passar.
Kram och ha fortsatt bra skärtorsdag