10 mars 2010

Tjolahoppsandagar...

Helgens sköna känsla har följt mig under veckan och har accentuerats ännu mera utav solens underbara strålar. Humöret har varit på topp, själen sjunger och det spritter i kroppen. Förutom vårkänslor kan det faktiskt finnas flera anledningar till det, jag har nämligen kommit igång med yogan ordentligt 3 ggr/v, trivs med livet, har hittat tillbaka till arbetsglädjen på jobbet och jag har också börjat med en LCHF-diet sedan snart två veckor tillbaka och har redan gått ner 3,5 kg. Naturligtvis har jag ett mål, men det är ett mål jag inte avslöjar, för om jag misslyckas behöver jag inte skämmas för någon annan än mig själv. Mitt sötsug har försvunnit och jag håller mig mätt. Har blivit pigg och det känns underbart!
 Just nu gillar jag att jag är jag och känner att jag nog skulle klara av det mesta! Det är bara att suga på den känslan så länge det går!

9 kommentarer :

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Det låter alldeles underbart Pia - vi kanske alla nu börjar komma ut ur våra vinteriden - kisar mot vårsolen och känner att det är härligt att leva!

Maria Björkman sa...

Välförtjänt. Och så härligt också att kunna njuta av det, och våga utbrista att man gillar sig själv! Mera sånt. Och yogan gör verkligen underverk, jag vet det också. Heja Pia!

Photo by Maria sa...

Låter härligt Pia!!

Grattis till härlig viktnedgång..

Kram Mia

Marie sa...

...så härligt att höra om positiva känslor. Kram och vilken skön tjej Betty Boop är

LisaMatilda sa...

Underbart att läsa dina positiva ord! Ger hopp även för oss andra att komma bort från vintertröttheten.
Kram

Tina sa...

Hej vännen!!
Å, jag går oxå på LCHF!! Har gjort det snart 1 år. Men jag följer den inte slaviskt, jag plockar godbitarna =)Har skrivit om den livstilen på min blogg för längesedan =)
Va roligt att den funkar så bra & att du känner dig pigg & glad!!!!!
Så underbart att läsa!!!
Jag har en liten award till dig inne hos mig, men jag tar inte illa upp om du inte tar den med dig =)
Ha en underbar helg fina du!!
Kram Tina

Annika Estassy sa...

Fantastisk! Är lite avundsjuk faktiskt... :)

Anonym sa...

Vill bara önska dig en finfin lördag :) Själv börjar jag bli bra sugen på en utlovad sallad.. jummy!!
Kram

Sissel sa...

you rock!