28 mars 2010

Ge mig ett skäl...

till att samla mina nära och kära och mina underbara vänner, så griper jag tillfället direkt!

Fyllde år igår och det är enligt min egen åsikt inte speciellt mycket att fira, det är ju inte direkt kul när åren bara rinner iväg. När jag var yngre så längtade jag efter att bli äldre eftersom jag alltid fick höra att jag såg så ung ut och jag ofta kände att jag inte blev tagen på allvar. Då var det skönt att lägga år till livet... nu försöker jag ge liv till åren istället! 
Hör många i min ålder som gärna hoppar över det där med att bli firade, men jag tycker faktiskt att det är roligt.. och inte just för att jag fyller år, utan för att jag får ett tillfälle att samla dem jag tycker om.
Varför inte gripa alla tillfällen som ger oss glädjen att samlas och ha trevligt! Det behöver inte vara stora middagar, märkvärdiga tillställningar, utan i alla enkelhet! Min lägenhet är liten och det fanns inte stolar till alla, men barnen lekte på golvet, vi minglade runt med kaffekopp och tårtfat, satt ner en stund i vardagsrummet med dem som satt där, eller en stund i köket. Min härliga familj och mina vänner gjorde min dag!
Och på kvällen blev jag bjuden på middag med champagne hos vännen Anne med våra söner, så av förklarliga skäl har söndagen mest tillbringats på soffan, halvslumrandes och slötittandes på TV innan de där måstena knackade på axeln och talade om för mig att "nu Pia, får Du faktiskt lov att vara lite effektiv en stund innan Du kan ta kväller"!

8 kommentarer :

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Håller helt med dig! Klart man ska fira att man får uppleva ännu en födelsedag... och ännu en. Det är ju livet man firar! Kram det låter som om du hade det härligt!

Tina sa...

Hej vännen!! Va roligt att din födelsedag blev så lyckad!!!
Jag kan hålla med dig om lyckan att samla alla man ha kär. Men konstigt att det ska krävas en födelsedag för det ( för min egen del alltså :-) Vi är ganska dåliga på att samlas, men samtidigt är vi en ganska stor familj med många utspridda lite var stans.
Önskar dig en underbar Måndag!!!
Varmaste kramen till dig fina du
Tina

Livskrafter sa...

Gratulerar i efterskott fina du :)
kram
Emma

puman sa...

Grattis i efterskott min vän!! Massa kramar

Sfinxen46 sa...

Vad roligt att ni fortfarande samlas och att du fick en fin dag med släkt och vänner. Att "fira livet" låter fint;) Har också alltid samlat min failj omkring mig, men så småningom så blev avstånden så långa, så det blir inte lika ofta längre.
Kram

anette sa...

Hej! Klart att det numera inte är skoj att lägga till ett år på stegen. Men fest med nära och kära omkring sig är ju bara det bästa som finns.. Underbar dag du har haft.
Önskar dig nu en fin start på denna vecka.
kram

anette sa...

Glömde säga en sak..
Ojojoj, vilka tårtor du bjöd på.
Dom ser så vackra,fräscha och goda ut.
kram igen

Jenny L sa...

Grattis Pia så här ett par dagar i efterskott! Låter som du hade en härlig födelsedag. Smaskiga tårtor också! :)