3 april 2010

De hemlösa skorna...

Efter en mysig morgon med min lille ängel, beslutade vännen Anita och jag att vi skulle ta en promenad ner på sta´n. Inte handla något, för det behövde vi verkligen inte, förutom att Anita skulle titta på ett par skor som hon sett och var lite sugen på att köpa. Väl inkomna på skoaffären uppmärksammade jag som den skotoka jag är, en hylla med skor med 75% rabatt... och där stod de!! Ett par hemlösa blommiga skor som ropade på mig! Så vad kunde jag väl annat göra än att ge dem ett kärleksfullt hem. Ett hem fullt av skokompisar för dem att leka med! Jag var nöjd i alla fall... och jag hoppas att skorna också blev det, där de står bredvid mina röda skinnskor från Spanien :)
Efter det åkte jag glad i hågen till en mysig påskmiddag hos mina föräldrar med mina kära släktingar... och kvällen avslutades hemma i fåtöljen tillsammans med vännen Anita, ett glas vin och filmen "Himlens hjärta", med  fyra av Sveriges bästa skådespelare. En film som gav oss många tankar och funderingar och en stunds diskussionslystnad.

10 kommentarer :

Sfinxen46 sa...

Ha!Ha!Ha! Nu fick jag mig ett gott skratt och du har förlängt mig liv med några år!;) Hade gått och lagt mig men var trots allt inte "sugen" på att sova. SÅ jag loggade in och visste att jag inte läst något på länge, en hel dag!
Och vilka otroligt vackra skor! Dom är en prydnad i sig och jag skulle ha ställt dom i min bokhylla om jag var som du;)
Sov Gott och dröm om vackra skor. Kram

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Klart skorna måste få ett kärleksfullt hem!

Maria Björkman sa...

Var dom verkligen i din pyttelilla storlek, eller köpte du dom ändå?

Pia sa...

Jodå Maria, nog fanns de i min storlek allt! :)

Photo by Maria sa...

Jättesnygga skor och det känns som matt det är DU, trots att jag bara känner dig via cybern :-)

Ha nu en bra påskdag..

Kram Mia

Tina sa...

Hej vännen.
Fniss.. du är ju bara så söt & vem hade kunnat motstå dessa fina & till det priset sen =)
Jag har beslutångerst jag.. jag har lånat hem två par skor från chefens Scotett butik & kan inte bestämma mig för vilka jag ska ta. Nu kom jag på att ikväll ska jag lägga ut dem i min blogg så ska ni läsare få bestämma åt mig.. fniss...
Hoppas du mår bra fina du!!!
Varm kram & en glad fortsättning på påsken!
Kram Tina

Jenny L sa...

Vilka superfina skor! Och vilket kap sen - perfekta till både jeans och klänning. Som den "sko-tok" jag själv är förstår jag dessutom vilken extra härlig känsla att priset var nedsatt. Kan bara säga grattis Pia!

anette sa...

Hej Pia!

Åååå Wow vilken snygg sko.
Förstår att du öppna ditt hjärta och dörr för detta vackra par.
Och att dom trivs med dina andra skovänner känns ju klart som en ren bonus, Och att ni ni Går en underbar vår tillmötes..
Kram kram

Tina sa...

Hej vännen.
Tack för din hälsning & för att du röstade hos mig =)
Jag tycker inte det är så kul med skor & äger som det är nu.. ett par & de är EGENTLIGEN mina arbets skor..fniss.. då jag behöver verkligen ett par nya..hihihi...
Önskar dig en fin Måndag vännen!!
Varm kram Tina

Annika Estassy sa...

Fanns det flera par? Och i 35? ;)