10 april 2010

Eftertänksamhet...

Idag är himlen gråmulen... inte tillstymmelsen till solglimt syns bakom det kompakta himlavalvet.
Vaknade 10:30, låg och läste och filosoferade så jag klev inte ur sängen förrän kl 12:30!!! Har väl inte hänt på en evighet!
Efter denna veckas intensivitet både på arbetet och fritiden kände jag igår kväll att jag behöver varje minut av ledighet och oplanerad tid denna helg. Mycket händer i mitt huvud och jag måste få tid till eftertanke och meditation. Inspirationen flödar inte direkt, men det brukar den heller inte göra när huvudet är fullt av tankevurpor. Har nu njutit av en god kopp kaffe och lite skön musik...  kroppen måste också få sitt, så det får bli en promenad i gråvädret! Det brukar rensa hjärnan rätt bra också!

3 kommentarer :

anette sa...

Jag kan inte mer än hålla med dig Pia, om att en prommenad är en balsam för kropp ocj själ.Frigör hjärnans undringar och funderingar från slagg och mojs som ligger och knager och som man med några minuter kan få ett nytt perspektiv på, absolut ett av det bästa man kan göra...
Njut nu din egen tid i dag, och hoppas på att den blir skönt avkopplande i kväll..
Varm kram

Sfinxen46 sa...

Hoppas du fick enf fridfull dag i eftertankens tecken. Även jag kan känna att ibland är det alldeles för fullt i min hjärna. Ju äldre man blir desto mer måste man få plats med. För hjärnan blir ju inte större med åren. Troligtvis mindre. Då måste man bestämma vad som ska rensas ut, och defragmentera, så att man kan uppdater. Det andra slängs i pappersorgen;) Sov Gott! Kram

Pia sa...

Ja, Anette, promenader är läkande ur alla perspektiv.

Helena, dagen blev precis så lugn som jag önskade. Tankarna har väl inte klarnat direkt, men var sak får ta sin tid.

Kram till Er båda!