10 april 2010

Slapparedag...

Förmiddagens lättja förvandlades till dagens lättja...som kröntes med tacomiddag med härliga ungdomar. Det är så kul att sitta vid matbordet och diskutera livets väsentligheter och oväsentligheter. Sen fortsatte lättjan med två mojito och jag tänkte gå till vännen Anita, men beslutade mig för att stanna hemma och fortsätta med slappandet. Ungdomarna har ockuperat vardagsrummet för att se fotboll och själv sitter jag just nu i sängen med laptopen i knäet. Har roat mig med att leka med bilder i olika fotoprogram. Det är så vansinnigt roligt! Nu vet jag hur jag hade sett ut i filmen Avatar.


 Tror bestämt att kvällen får avslutas i skön slapp stil med en film i datorn! Lånade Moulin Rouge av dottern tidigare idag... så den får det bli, det var ju ganska många år sen jag såg den nu.
Imorgon är en annan dag!

8 kommentarer :

Anonym sa...

:-))
Ja visst är det häftigt att prata med ungdomarna :))
O sen får du mig att påminnas om att jag måste ju se Avatar!!! Tack :))
Kram o trevlig söndag

Annika Estassy sa...

Det är härligt att kunna dra sig undan lite samtidigt som man hör stojet och glammet i rummet bredvid.

Pia sa...

Ingela, Avatar är bara ett måste! Helst i 3D! :)

Annika, det är skönt att höra ungdomarna och jag tror att man kommer att sakna det ordentligt den dagen det är tyst.

Tina sa...

Hej vännen!
Fniss.. tycker du ser mycket bättre ut än den riktiga =))
Hur mår du? Hoppas du känner dig starkare nu!
Tänker på dig vännen.
Kram Tina

puman sa...

Vad söt du är som avatar!! :) Kramar

Sfinxen46 sa...

Moulin Rouge! Sa bra! San skon dag du har haft! Kan inte skriva a och o med prickar. Borjade nyss men bara pa vissa bloggar. Gar att skriva i Word varfor. solkram till Dig

Gunilla sa...

Många pratar om denna Avatar :)
Är det något jag måste se?

Kram

Pia sa...

Gunilla, Du måste absolut se Avatar om Du inte gjort det! Det är en häftig filmupplevelse. :)