2 april 2010

Vårpromenad en solig långfredag...


Efter en skön förmiddag i lugn och ro, trots ett joursamtal arla morgonstund, drog jag på mig jeansen, solbrillorna på nästippen, stoppade jourtelefonen i fickan och kameran över axeln och drog iväg till dottern. Vi hade bestämt att vi skulle ta en liten promenad med barnen och njuta av vårsolen!
Fast.... promenad och promenad, jag vet inte riktigt om jag kan kalla det promenad, men ute var vi i alla fall.
Kan inte nog påtala hur beundransvärd hon är, min vackra dotter. Att ha två vildingar där den ena far iväg på cykel åt ett håll och den andra är på väg in i skogen eller ut i gatan åt ett annat håll, samtidigt som man går och drar på en barnvagn är en bedrift. Nu var ju jag med idag, men så är det ju inte alla dagar.
Det busades och stojades och solen sken på oss med sitt allra vackraste leende!
Väl hemma igen åt jag, Marcus och Louise en superdupergod långfredagsmiddag bestående av  potatisgratäng och fläskfilégryta med en stor sallad och ett glas vin innan mellanmusketören kom hem till mormor för att "fova" över. Så nu ligger det en liten go nattgäst i min säng och jag ska snart krypa ner där själv också.

2 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Härligt att få vara ute med barnbarnen när solen skiner.. Härliga bilder..

Sov gott bredvid din ena musketör..

Kram Mia

Moonrose/ Vonneli sa...

Härligt bildcollage du gjort.
Lät som en riktgigt goe dag fylld med bus och glädje.

Önskar dig en underbar Påskafton!

Kram Yvonne