13 april 2010

Den citrongula faran...

Man kan lugnt säga att jag varit extremt bortskämd med skötseln av min bil de senaste 8 åren. Att handtvätta bilen en sommardag på en varm gräsmatta är vad jag har behövt sträcka mig till. Det är alltså ex-kärleken som tagit hand om den på alla tänkbara sätt och jag har tacksamt emottagit den hjälpen. Sedan vår brytning och sonens körkort har bilen förfallit mer och mer och jag har sorgset sett detta förfall av en superhärlig och underbar bilkompis som jag älskar att köra.

Ikväll har yngste sonen bytt till sommardäck på bilen, vi har luftat däcken och en första avfettning är gjord. Det räckte med att jag stod med som hantlangare och tittade på när han med min minidomkraft som ligger i reservhjulet fixade och trixade och fick upp bilen. På torsdag ska den till min bilmekaniker igen eftersom den fortfarande inte är helt OK och sen ska det bli andra bullar. Jag ska sköta om min ögonsten ordentligt så att den håller många år till!


Sen ska jag dra bak taket och susa ut på Roslagens småvägar och njuta av vår- och sommardofter, höra fåglarna kvittra och stanna till vid en sjö eller åka till havet.
Kanske Skåne får sig ett besök snart också!

6 kommentarer :

Jenny L sa...

Pia, du ser väldigt cool ut där framför ratten! Härligt med drömmar om spontana bilfärder.

Photo by Maria sa...

De behöver omvård de där bilarna, tyvärr.. Oc hdyrt kan det bli om man inte vårdar.. Men nu skall du ju vårda massor så nu kommer den att hålla lääänge..

Du ser cool ut i din fina bil..

Kram Mia

Tina sa...

Hej vännen!!
Å, du kommer att ta så god hand om din gula fara!! Jag hade oxå en gul fara en gång. En gul lite fin bil.. men när sonen växte fick han inte plats,...fniss.. så vi fick sälja den för att köpa en större.. men saknar henne fortfarande!!

Tack för din hälsning!! Ja, skorna är verkligen jätte bra!! Trodde aldrig det kunde stämma men det gör det!! De ger en jäkla träning faktiskt!!!

Önskar dig en fin Onsdag & hoppas du snart mår kanon igen!!!
Varm kram Tina

Livskrafter sa...

Wow...vilken cooling. En riktigt solgul skönhet att glida omkring i
Ha en fin dag
kram
Emma

Sfinxen46 sa...

Vilken fin bil! Ja du lär bli uppmärksammad när du susar fram genom Norrtälje, leende med skarfen fladdrande i vinden:) Du måste skaffa en sån alltså. Solbrillor har du ju redan, så du är helt rätt utrustad. Sommar däck ja, ska dom på nu? Kära nån då, det har jag inte tänkt på. Allt går ju så fort plötsligt. Ha det så mysigt med din gula fara och njut av våren. Kramar

anette sa...

Visst är det bara så härligt med bil.Friheten att kunna ta sig fram genom landskapet, pysslet och en smula oro att allt ska fungera.
Livet utan bil skulle vara ganska trist och kanske bli lite små tråkigt.
Lycka till med din vackar soliga bil och hoppas att du snart kan ta dig en långtur till Skåne.
varmkram