9 april 2010

Rysningar av välbehag...

Älskar denna film, som tack vare sin surrealistiska miljö och sina excentriska personligheter är en av de vackraste kärleksfilmer som skådats!


När ex-kärleken och jag, efter ett halvår tillsammans, hade vårt första praktgräl och jag var ordentligt ledsen, tog min älskade dotter med mig på bio på denna fantastiska film! Jag sopade min ledsenhet under mattan i biosalongen och njöt!! Romantiskt så det förslår!
Tänk!! Att bara veta... utan att behöva tänka!

3 kommentarer :

Annika Estassy sa...

Varför är de vackraste kärleksskildringarna alltid dem där någon av parterna dör på slutet?

Tina sa...

Hej vännen!!!
Å, va underbart sött av din dotter att ta med dig på den bion när du som mest behövde det!! Det är kärlek det!!!!
Önskar dig en underbar Lördag!!
Kram Tina

Jenny L sa...

Moulin Rouge är även en av mina favoritfilmer. Älskar också duetten "Come What May" med Nicole Kidman och Ewan McGregor. Hjärtskärande romantisk.