20 juni 2009

Piff och Puff....

Så har de varit här idag.... mina små pigga ekorrungar!!


Eller björnligan... fast utan den tredje... som fortfarande ligger i magen...

Har haft en härlig dag... mycket avkoppling och lite jobb. Efter en skön förmiddag med framdukad frukost och avkoppling... for jag hem till mig när särbon drog fram gräsklipparen. Hade bestämt med dottern att hon och familjen skulle komma hem till mig för en midsommarfika. En stor del av cheesecaken fanns kvar... hembakta bullar... jordgubbar och glass.


Två härliga busiga smågrabbar intog fullständigt min lägenhet och mitt sinne under ett par timmar! Nu råder stillhet igen.... och jag skall strax bege mig till särbon igen. Ser fram emot en skön lördagkväll och en söndag med massor av SOL!!!

Väderprognosen visar att solen skall inta mellersta Sverige den närmaste veckan med början imorgon. Kanon... säger en soldyrkare som jag!!

5 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Härligt med små busiga barn fulla av liv..

Ha nu en härlig fortsatt helg så hoppas vi att de för en gångs skull har rätt vad det gäller vädret..

Kram
Mia

Sissel sa...

vilka söta ekorrar (eller var det björnar?)!

Tina sa...

Hej Pia!!
Vilken fin blogg du har!! Vilka underbara bilder! Blev glad i hela kroppen av de små liven!!!Så vackra!!
Tack för din titt inne hos mig & att du vill följa lilla mig.
Va rädd om dig.
Tittar in fler gånger & läser vidare!! :-)
Kram Tina från
Livet är här & nu!
http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

Pia sa...

Tack Tina! Roligt att höra... det värmer!
Kommer att titta in hos Dig lite nu och då!

Och Du, Sissel, de är pigga som ekorrar och goa som krambjörnar!! Ekorrar hör dessutom till mina favoritdjur!

Kram till Er alla tre, Nattmia, Sissel och Tina!

Louisette passion retriever, cat, memory Katanga sa...

Lovely blog romantick,Greeting from Belgium
http://blog.seniorennet.be/louisette/