22 juni 2009

Peptalk....

Ikväll har jag varit och hälsat på en vän som jag återupptagit kontakten med efter flera år på varsitt håll..... och pga att vi befunnit oss i olika livssituationer.

Jag tog kontakt med henne via Facebook.... som enligt min åsikt är ett fantastiskt forum där man kan träffa på "gamla" vänner, klasskamrater, släktingar och även knyta nya relationer med likasinnade människor. Det beror helt på hur öppen man är...

Från början hade jag nog lite förutfattade meningar angående Facebook... men har ändrat uppfattning.... för det är verkligen vad man gör det till. Jag har lärt känna människor från norr till söder i Sveriges avlånga land och flera av dem har jag träffat i verkligheten också. Människor som jag förmodligen aldrig hade lärt känna annars och som är urhärliga...

Min goa vän som jag träffade ikväll är nyseparerad och har precis flyttat in i en egen lägenhet.... lite vilsen i tankarna och ovan i den nya situationen.... så hon behövde ett litet uppiggande besök.
Det roliga var att när vi satt och pratade så märkte vi att vi peppade varandra. Jag gav henne lite av min mentala energi och hon gav mig lite av sin träningsanda.... som jag i min tur behöver för att lyckas med min målsättning att bygga upp lite kondition och må fysiskt bra.

Så enkelt det är att bjuda lite på sig själv.... vara bara jag!




Ikväll känner jag mig förnöjsam.... ska för en gångs skull försöka släcka lampan före 24:00 eftersom min målsättning är att ta en morgonpromenad kl 05:00 imorgon bitti!!! Nu vet alla som läser detta det... så då blir sporren ännu större. Jag lovar att berätta sanningen... även om det inte blir av.... !

Försök att göra någon människa glad varje dag....
..... om det så bara är Dig själv!


2 kommentarer :

Sissel sa...

ja, då vet du vad jag kommer fråga dig om ;-)

Tina sa...

Hej Pia!!!
Jag håller verkligen med dig om Facebook!! Jag hade oxå lite förutfattade åsikter om det innan jag kom in i det. Jag har träffat så underbara människor där,som har kommit att betyda så mycket för mig & då har jag inte ens träffat dem!!Men har oxå träffat på ett & annat "äckel".. Hoppas din vän snart hittar sin väg i hennes "nya" liv!
Må gott min vän! Nu ska jag till Jönköping & fixa det sista med min brudtärneklänning!!
Bamse Kram till dig min vän!!
http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com