14 juni 2009

Regn...

Det finns inga dåliga väder.... det finns bara dåliga kläder! Det är ett motto som jag försökt tjata in i mina barns huvuden sedan barnsben... och det är så sant. Trots det lever jag tyvärr inte som jag lär... är verkligen urusel på att klä mig efter väder. Dock har det blivit något bättre med åren... inbillar mig att jag har släppt lite på fåfängan till förmån för visheten och möjligheten att njuta av naturens alla väderväxlingar.
Nu har det regnat oavbrutet sedan fredag eftermiddag och jag börjar undra vart solen tog vägen. Helgen har varit skön och avkopplande och att det regnat har jag inte sett som jordens undergång, eftersom jag har fått väldigt mycket gjort i mitt hem och dessutom har kunnat sitta och mysa med lite levande ljus tända.
Nu längtar jag trots allt efter lite sol och värme... det är framförallt värmen som saknas eftersom en barfotamänniska som jag inte tycker om att frysa om fötterna...

Vill se löven glittra fuktiga av ett sommarregn när solen kommer fram bakom molntapparna....

4 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Solen har jag hållt på hela dagen här nere i Blekinge.. Vi har haft fint solsken hela dagen med strålar som värmer men som det har blåst, värsta höststormarna..

Hoppas att det regnat klart snart i hela landet och att sommaren visar sig på sin bästa sida..

Kram
Mia

Maria Björkman sa...

...och här på Gotland har solen också strålat, både i går och i dag! Lite blåst visserligen, men vad gör väl det. Det är i alla fall rätt så varmt om fötterna!

Sissel sa...

nu längtar jag också till sol och värme. visst, det är mysigt att sitta inne med levande ljus och eld i öppna spisen, men helst inte i juni månad.

Moonrose/ Vonneli sa...

Tjingeling, tack för titten hos mig, kikade in här och hittade en härlig intresant blogg, Själaro....vackert ord. Ja det eftersrävar nog de flesta av oss.
Idag tittar solen fram, hur länge den stannar är förvisso oklart, några oroande grå moln finns där uppe i skyn.
Ha det gott!