21 juni 2009

Loppis och lättja....

Återigen har dagen varit så där skönt härlig och avkopplande som en söndag skall vara.... trots att jag haft en hel del samtal på jourtelefonen. Har kunnat lösa ärendena förhållandevis snabbt och på så sätt så blir det heller ingen större belastning...

I min värld så handlar allting om vilket förhållningssätt man har till saker och ting.... och om mitt förhållningssätt till jouren är avspänt så blir det heller inte jobbigt och jag känner mig inte låst. Jourdatorn och telefonen hänger med hela tiden.... de är mina kompisar under dessa dagar.

Vaknade till en underbar sol och trodde i min enfald att hela dagen skulle bli likadan.... men ack vad jag bedrog mig när den redan strax efter lunch började gömma sig bakom små regnmoln.... som tidvis till och med var stora regnmoln!!

Men inte hindrade det särbon och mig från att ta bilen och åka iväg på lite skojiga loppisar.... något som vi båda tycker är vansinnigt roligt. Vi brukar båda fynda lite då och då och ibland åker vi också iväg och ställer upp ett loppisbord själva när vi samlat på oss tillräckligt med onödigheter som vi inte har någon användning för..... Kanske någon annan kan få användning för det istället. I denna materiella värld som de flesta lever i så nöter man ju inte direkt ut sina saker.... utan man ledsnar och vill förnya sig! Det är helt sjukt hur mycket användbara saker folk slänger egentligen. Om inte annars... så märker man det när man åker till återvinningen för att slänga skräpet man samlar på sig....

Dagens fynd var en ugnsfast form i terrakotta, som jag tyckte skulle passa utmärkt på mitt vardagsrumsbord med lite ljus i.... eftersom det är en färg som är genomgående i mitt hem.
Som de flesta kanske har märkt.... så älskar jag FÄRG!!!

Fynd nummer två var en glashylla till badrummet för
10 kr!!! Behövde verkligen denna, då min hylla exploderade i miljoner småbitar för ett bra tag sedan. Har bara inte kommit mig för att åka och köpa en ny. Ibland lönar det sig att vänta....

Go fika hemma efter det och middag tillagad av yngste sonen med flickvän var bara för bra för att vara sant! De bjöd på en kall pastasallad med avokado, fetaost, tomater och två sorters lök som var blandad med en dressing gjord på två sorters oljor, vitlök, b
asilika och gräslök. Till det marinerad kycklingfilé som de grillade i ugnen och efteråt strödde med riven parmesan blandad med rivet limeskal.... Gissa om det var supergott!!! Nu har vi matlådor i flera dagar!

Hoppas alla får en superduperhärlig vecka....
antingen i arbetet
s eller lättjans tecken!


Njut av min midsommarbild... tagen någonstans i Roslagen under en biltur
midsommardagens kväll!!

2 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Loppisfynd.. Det är så roligt med alla dessa loppisar där man kan göra massor av fynd..
Ugnsformen är vacker med ljusen i och en glashylla för 10 kr är ju kanon..

Ha nu en bra och fin måndag..

Kram
Mia

Tina sa...

Hej!! Vad underbart skrivet!!! Blev helt lyrisk av att läsa dina rader!!
Vad är det du jobbar inom? Har inte hunnit gå egenom din fina blogg riktigt än.. men det kommer! :-)
Jag älskar oxå färg.. jag anser att samhället är lite för grått & trist så jag hjälper till med lite färg.. får många härliga kommentarer om det av människor.. de håller med mig & det har även hänt att de börjat lägga in mer färg i sina liv!
Underbar bild!!!
Hoppas du får en fin Måndag!!
Många kramar från Tina på
Livet är här & nu
http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com