19 juni 2009

Bloggning...

Det är helt otroligt vad man kan fastna på bloggsidorna när man sätter sig... 
Så mycket klokheter, kreativitet, sorgligheter, roligheter och mycket annat smått och gott som det bloggas om... och det mestadels av kvinnor. Undrar var männen håller hus i denna bloggvärld... för visst finns de män som också skriver - och mycket läsvärt dessutom. Kanske inte direkt om handarbeten och heminredning... men om annat som vi kvinnor kanske behöver läsa om.
När jag talar om för vänner och bekanta att jag har en blogg så brukar jag oftast få positiva kommentarer, även om de flesta undrar hur jag har tid att sitta på nätet så ofta. Men det har helt enkelt blivit en vana att en liten stund varje kväll när jag sätter mig i soffan, ta fram datorn, öppna min blogg, logga in på msn och facebook och slänga ett halvt öga på TV:n. Är det något intressant på TV:n så får datorn anstå till förmån för TV-programmet och en stunds handarbete. Jag har lärt mig att det ena behöver inte utesluta det andra....
Dock är det inga problem att slå ihjäl några timmar när man väl sätter sig.
Ikväll har jag annars bakat en cheesecake för morgondagens lugna och 

sköna midsommarafton, som skall tillbringas ensam tillsammans med särbon. Jag har också lagt kött i marinad för att imorgon
tillaga några goda grillspett till oss samt sonen med flickvän som skall till vänner på midsommarfest.
Lite då och då är jag också jour på mitt jobb, vilket jag alltså är nu fram till måndag morgon..... och det innebär att jag har med mig en jourdator hem som jag kan koppla upp mig med mot Danderyds sjukhus om det behövs. Med andra ord så blir midsommaren förhoppningsvis stillsam.... eller arbetsfylld....!
Önskar alla en Skön och vilsam midsommarhelg!!
Ta det lugnt i trafiken och med nubbarna!

3 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Ja visst är det lätt att fastna bland alla härliga bloggar.. Det finns hur många underbara som helst..

Ha nu en riktigt bra midsommarafton..

Många kramar
Mia

Moonrose/ Vonneli sa...

Jodu visst är det lätt att fastna alldeles för länge här i datorns värld, så mycket att kika på och nya intressanta bloggar hittar man alltid.
Önskar dig en underbart härlig GLAD och GO MIDSOMMAR!
KRAM Yvonne

Sissel sa...

den där kakan ser übersmarrig ut! glad midsommar!